5.C. ČJ

Datum zadání 12.6.

Online výuka Meet ve středu 17.6. ve 12.00. Kdo nestíhá, může přijít na Meet v pátek 19.6. ve 12.00. Můžete přijít i na obě hodiny. V pátek je také víc času vysvětlit to, co potřebuješ dovysvětlit, popovídat si. Blíží se konec školního roku. Chci poděkovat (tomu, kdo pracoval) za dobrou práci. Nezapomeň, že v GOOGLE CLASSROOM v Práce v kurzu je trénování mluvnice a stáhni si tam seznam doporučené četby (stáhni si klidně i seznam pro 6.ročník, i tam jsou tipy na zajímavé knížky). Tyto knihy jsou nepovinné, ale bylo by dobré, kdyby sis některé z nich přečetl. Některé z knížek byly i zfilmované, můžeš si je pustit jako film. Nezapomeň mi také do 19.6. poslat na email nebo přes GC ofocený zápis ze čtenářského sešitu, jakou knihu nyní čteš nebo jsi dočetl (případně můžeš psát o filmu). Rozsah min. 5 vět.

kód GOOGLE CLASSROOM: gnkj3dj
můj email: radka.stefanakova@zstaborska.cz. Zde na mém webu si také můžeš najít učivo pro svoji třídu nebo odkazy, kde ČJ trénovat.Do konce školního roku se mi můžeš také ozvat, pokud potřebuješ něco vysvětlit. A co jsem jako dítě ve vašem věku dělala já? Užívala prázdnin,zlobila,a četla knihy spisovatele,který se jmenoval Karel May (s ilustracemi Zdeňka Buriana). Doporučuji, jsou dobrodružné. Babička K.Maye byla Češka. May měl dobrodružný život, byl vůdcem bandy lupičů, ale napravil se a začal psát knihy.
Doufám, že se ještě do prázdnin potkáme.Přeji hezké prázdniny! 








Datum zadání 5.6.

Ahoj!Online výuka na Meet pro žáky, kteří jsou doma: 10.6. v 12.00.

Kdo něčemu nerozumí nebo si chce popovídat, budu také v pátek 12.6.ve 12.00.

Přihlášení je možné ze školního emailu.

Zdraví vás náš Míša :-). Co bude na Meetu? Mluvnice - žáci pracující samostatně z učebnice najdou větnou skladbu od str. 123. Stále nám občas nejde.

Čti dál tady pod obrázkem.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Do Google Classroom jsem nahrála pěkná videa a cvičení na MLUVNICI  (v Práce v kurzu), určitě se na ně podívej

Projdi si na mém webu i učivo z minulých týdnů, které jsi nestihl nebo mu nerozuměl.

Písemně: Závěrečné opakování, prac.sešit 2.díl, str. 38/4 (cvičení mi tentokrát nemusíš posílat, vzadu v sešitě je klíč s řešením,nepodváděj, klíč si prohlédni až po skončení práce).Dobrovolníci samozřejmě cvičení mohou poslat, všechna cvičení pozorně čtu.

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 1 žáka, který potřebuje moji pomoc).

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku a domluvte se.

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------




Datum zadání 29.5.

Meet je tento týden ve středu 3.6.ve 12.00. Po děti navštěvující školu: pro zájemce mohu udělat krátký dobrovolný Meet ve večerním termínu na přání.Těším se! 

V Google Classroom máte nová videa z mluvnice (krátká a legrační), koukněte :-) Jsou v Práce v kurzu.

Kopíruji je i sem: Legrace, vyjmenovaná slova:

 https://www.youtube.com/watch?v=qF5UyYrvcV4 

Souvětí: https://www.youtube.com/watch?v=OjmbqHKPnJk 

Znovu souvětí: https://www.youtube.com/watch?v=hRbCd4FzKH4 

Diktát:

https://www.youtube.com/watch?v=bgVKkK5nUCM 

A pro nadšence tip - jak si vyrobit doma knihu: 

https://www.youtube.com/watch?v=7UzIIXocZyI 

CO BUDE NA MEETU?

1) Mluvnice: Větná skladba (zákl. skladeb.dvojice, podmět nevyjádřený). Opakování číslovek, zájmen.

2) Sloh: Co je to reklama (povíme si a vysvětlíme na Meetu)

3) Literatura: pracujeme s doporučenou četbou (soupis četby je uveden v GC v Práci v kurzu) - žáci dostali soupis doporučené četby, nepovinné, bez termínu přečtení, úkol trvá až do 6.ročníku. Dále každý z nich čte jakoukoliv knihu dle vlastního výběru (nemusí být ze seznamu dopor. četby) a do konce tohoto škol.roku o ní udělá zápis do čten.sešitu (min. 5 vět, název, autor, rok vydání, popis děje, dále např. čím mne kniha zaujala, jaký byl hlavní hrdina, znám i jiné knihy tohoto autora, pokud ano, tak jaké, atd.).

Dlouhodobý úkol: Do 16.6. žáci pracující samostatně opakují mluvnici v GC v Práce v kurzu.

Odkaz na Meet je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: gnkj3dj, a na webu. Prosím, kód učebny a odkaz si zapiš.

Připojení je možné ze školního emailu.

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo je možný individuální Meet pro 1 žáka.

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky a podle GC, kontaktujte prosím paní učitelku a domluvte se.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Datum zadání 24.5.

Online výuka Meet pro toho, kdo pracuje z domova: jako vždy 27.5. 12.00. středa

1) Mluvnice: Procvičíme zájmena str. 110, 111. Půjdeme na: Číslovky (učebnice Číslovky od str. 114, druhy, psaní číslovek bez tečky a s tečkou, skloňování číslovek str. 117). Prac.sešit číslovky písemně str. 22/3 (toto cvičení si uděláme na Meetu, kdo chodí na Meet, cvičení psát nemusí).

2) Sloh: Minule jsme dělali popis osoby( (učeb. str. 84). Na Meetu jsme dělali popis pohádkové postavy (Popelky z pohádky Tři oříšky pro Popelku) a popis pokoje, v němž se žák nachází. Procvičujeme nadále popis, žák ústně popíše spolužáka, postavu z knihy, filmu atd., třídu. Dále žák zkusí ústně popsat jakoukoliv budovu (školu, historickou budovu, kterou navštívil, dům, kde bydlí atd.). Písemný sloh: popis budovy, min. 5 vět.

3) Literatura: pracujeme s doporučenou četbou (soupis četby je uveden v GC v Práci v kurzu). Dále každý  čte jakoukoliv knihu dle vlastního výběru (nemusí být ze seznamu dopor. četby) a do konce tohoto škol.roku o ní udělá zápis do čten.sešitu (min. 5 vět, název, autor, rok vydání, popis děje, dále např. čím mne kniha zaujala, jaký byl hlavní hrdina, znám i jiné knihy tohoto autora, pokud ano, tak jaké, atd.).

 V Google Classroom jsou docela hezká VIDEA na zopakování mluvnice (v Práce v kurzu, není to nuda).

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo je možný individuální Meet pro 1 žáka.

Odkaz na Meet je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: gnkj3dj, a na webu. Prosím, kód učebny a odkaz si zapiš.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------



----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Datum zadání 18.5.  

1) Mluvnice:Větná skladba (žáci pracující pouze z učebnice vyhledají učivo z kapitol začínajících na str. 123, 132). Toto učivo plus další mluvnické jevy vysvětlujeme a cvičíme i na každém Meetu.

V Google Classroom máte opakovací videa z mluvnice. Potrénujeme rozbor i tady spolu na webu (cvičení neposílej, u cvičení je vyhodnocení. Řekneme si ale na Meetu, jak nám cvičení šlo a další cvičení z učebnice a prac. sešitu si uděláme spolu na Meetu):https://www.umimecesky.cz/rozbory-podmet-prisudek-1-uroven/2454

2) Sloh: Opakujeme popis ( (žáci pracující pouze z učebnice vyhledají str. 84). Písemný úkol: popis osoby, popiš jakoukoliv osobu (kamaráda, pohádkovou postavu, knižního nebo filmového hrdinu, herce, zpěváka, rodinného příslušníka atd.). Rozsah: min. 5 vět. Popis budeme probírat i na Meetu, kdo chce, počká na Meet a tam si o popisu povíme víc.

3)Literatura: Do Google Classroom dám soupis doporučené četby (je nepovinná, ale potěší mě, když si některou knihu přečteš. Řada z nich se dá najít i jako e-kniha ke stažení zdarma). Seznam doporučené četby platí dál, i na příští školní rok, není omezený žádným datem, do kterého máte číst. Dále pokračuj v četbě své oblíbené knihy, kterou máš rozečtenou, a do konce školního roku z četby udělej zápis do čtenářského sešitu.

4) Poznáváme klasiky: básníci Jaroslav Seifert, František Hrubín. Povíme si o nich něco na Meetu. I o tom, který z nich nesnášel školu a chodil za školu, který se proslavil ve světě a čím. Nadšenci si mohou najít některou jejich báseň a přečíst nám ji na Meetu.

F. Hrubín spolupracoval na přípravě tohoto slavného filmu z roku 1945, který vyhrál cenu filmového festivalu v Cannes (a to je opravdu velká pocta!): https://www.youtube.com/watch?v=lpLkmoeVOHs

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo je možný individuální Meet pro 1 žáka.

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, učebnice, a podle GC, kontaktujte prosím paní učitelku a domluvte se.

Online výuka Meet: 20.5. 12.00. středa. Přidáme po dohodě ještě jednu hodinu ČJ týdně, bude určena pro nadšence a pro toho, kdo cítí, že potřebuje v ČJ více pracovat. Domluvíme se na Meetu ve středu.

Odkaz je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: gnkj3dj, a na webu. Prosím, kód učebny a odkaz si zapiš.

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou. Do Streamu kurzu tam píši zajímavosti a tipy. 



Datum zadání 11.5.

Milé děti!Na online Meet hodině se sejdeme tuto středu ve 12.00. Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu muset psát znovu: https://meet.google.com/wtv-uotw-auo?authuser=0

Pokud by odkaz nefungoval, je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: gnkj3dj

  • Stále nám nejde mluvnice tak, jak bychom si představovali, proto do GC Práce v kurzu vložím výuková videa, v nichž je opakování mluvnice od 3. ročníku a můžete si ji zopakovat. Splnění tohoto úkolu je až do června, pracujte průběžně a ptejte se, co potřebujete ode mne vědět.
  • Opakujeme příslovce: Písemně prac.sešit 2.díl str. str. 25/2. (učivo už jste brali).Začnu sama: jemný - jemně. Zřejmý - zřejmě.Skromný-skromně.....
  • Písemně pr.sešit 25/3. 
  • Na každém Meetu nebo emailem mi prosím dávejte vědět, co vám v češtině nejde a v čem potřebujete pomoct. Je to pro mne zpětná vazba, abych věděla, co můžeme zlepšit, a jak jste s domácí výukou spokojeni. Děkuji.
  • Přečti si báseň z díla českého básníka Jana Vodňanského, jsou u ní i cvičení: https://rysava.websnadno.cz/cteni_3.roc/muzeum.htm 
  • Pokud tě autor zaujme, najdi si i další jeho knihy. Kdykoliv si o literatuře můžeme spolu popovídat. Nabízím jako povídání o češtině a literatuře i soukromý Meet, jen pro jednoho žáka nebo menší skupinku. Stačí mi napsat, nebo zavolat a domluvíme termín.
  • Každý týden pro vás namlouvám audionahrávky jako dobrovolný poslech. Budu ráda, když si některou vybereš, poslechneš, a pokud tě tématika zaujme, vyhledáš a přečteš si o této tématice víc. Tady jsou dvě: Jiří Žáček- veršovaná pohádka: https://chirb.it/1kn1Ds
    Praotec Čech: https://chirb.it/cFsdOd

Platí dále výzva Doporuč ostatním i paní učitelce, kde můžete na Meetu, ale i v GC nebo emailem doporučit nám ostatním pěknou knížku, včetně e-knihy, případně film natočený podle knižní předlohy nebo zajímavý blog atd.

Často se ptáte na našeho pejska Míšu, kterého jsme zachránili ze špatných podmínek, majitelé ho chtěli utopit. Hodili ho v pytli jako štěně do řeky. Tady jsou obrázky. Míša umí kolem 300 slov česky, spoustu dalších slov i anglicky. Rozumí celým větám, např: Přines botu, a jdi si lehnout. Chceš kousek bábovky? Jdi se proběhnout ven, a pak přijď domů. Protože je velký jedlík, ovládá kolem 50ti nebo 60ti názvů jídel. Samozřejmě nejlépe si pamatuje ta, která má rád, např. piškoty nebo větrník :-) Sladkosti má zakázané, přesto něco občas ukradne. 

-------------------------------------------------------------------------------------

Datum zadání 4.5. 

Pracuj svým tempem, dělej kolik zvládneš. Společně nám čeština půjde! 

1) Mluvnice: na každém Meetu pilně trénujeme mluvnici a vysvětlujeme si ji. Ne každému ale ještě úplně jde, proto potrénujeme i teď spolu. Toto učivo  jste už probírali. Komu cvičení nepůjdou, nestresuje se, budeme učivo znovu probírat. Přesto zkus na cvičení pracovat podle svých sil a možností.

Trénujeme psaní čárek (doplň čárku tam, kam ve větě patří). Můj tip: větu si nejdřív nahlas pomalu přečti! : https://www.umimecesky.cz/psani-carek-souveti-souradne-2-uroven/707

https://www.umimecesky.cz/psani-carek-souveti-podradne-1-uroven/338

Doplň i/yhttps://www.umimecesky.cz/diktat-shoda-podmetu-s-prisudkem-2-uroven/115

Označ barevně podmět (oranžově) a přísudek (zeleně): https://www.umimecesky.cz/rozbory-podmet-prisudek-1-uroven/2403

Napiš mi nebo řekni na Meetu, jak ti tato cvičení šla. 

Doporučuji toto krátké opakovací video na podstatná jména: https://www.youtube.com/watch?v=YCgAZkEn4Ck

A ještě přídavná jména - brali jsme je ve škole a budeme brát znovu na Meetu. V učebnici je najdeš od strany 66. Vkládám sem pro zájemce výukové video. Probereme si je však znovu i na Meetu. Tady je přesto výukové video (na Meetu vysvětlím učivo sama, přesto ne každý má možnost se Meetu účastnit, proto video): https://www.youtube.com/watch?v=cBmwkI3Ci1I

Další výuková videa k mluvnici jsou v Google Classroom (Stream kurzu).

2) Čteme: Na konci četby je cvičení. https://www.umimecesky.cz/cteni-s-porozumenim-liska/21

https://www.umimecesky.cz/cteni-s-porozumenim-bajky/42

3) Mluvnice s Harry Potterem. Slovní druhy už jste se učili. Ne vždy ale každému jdou. Zkusme si zahrát doplňovačku na určení slovních druhů: https://www.umimecesky.cz/rozbory-slovni-druhy-harry-potter-1-uroven/903

Napiš mi nebo řekni na Meetu, jak ti slovní druhy šly.

4) Pracovní sešit 2. díl (modrý): cvičíme písemně zájmena: str. 18/1 , str. 19/2.

Komu zájmena nepůjdou, zachová klid, učivo budeme znovu probírat.

5) Četba: pokračujeme ve čtení knihy, kterou sis vybral k domácímu čtení (kdo s námi minule nepracoval: vyber si jakoukoliv knihu, i e-knihu, můžeš si vybrat i pohádku, povídku, básničky, a začni ji číst). Udělej zápis do čtenářského deníku. Místo knihy můžeš psát i o filmu, který jsi viděl. Můžeš také psát o svém oblíbeném youtuberovi nebo blogu, který čteš. Napiš: název, autora (pokud ho nevíš, tuto informaci nepiš), obsah, co tě zaujalo, zda by sis knihu přečetl znovu (pokud ne, napiš proč), zda bys film chtěl vidět znovu (pokud ne, proč). Tento úkol nemusíš odevzdávat hned, trvá do konce května.

Můžeš navštívit i můj Google Classroom:  je nepovinný, je určený na cvičení a konzultace, ale doporučuji účastnit se: gnkj3dj

Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Termín dodání úkolů a zvládnutí učiva: 11.5.20 (kdo potřebuje více času, kontaktuje mě).

Online výuka na Meet: čtvrtek 7.4. ve 14.00 odkaz bude i v GC nebo je tady:https://meet.google.com/wtv-uotw-auo?authuser=0 .

Meety jsme chtěli dělat v pátek, ale je státní svátek. Ve čtvrtek mám dvě porady a další Meety, jediný možný termín je 14.00.

Termín dodání úkolů: pondělí 11.5..POZOR! Úkoly posílej na můj email radka.stefanakova@zstaborska.cz. Každý email označ jménem, příjmením a třídou, neoznačené úkoly nečtu! Děkuji.




Datum zadání 27.4.  

Pracuj svým tempem, dělej kolik zvládneš. Společně nám čeština půjde! 

1) Opakujeme (toto učivo jste už probírali, budeme ho trénovat také na Meetu a v Google Classroom): Skloňování zájmene JÁ, zopakuj si, kdo si nepamatuje, zapíše si:

  Skloňování zájmena já
1. pád
2. pád mě, mne
3. pád mi, mně
4. pád mě, mne
5. pád není (u JÁ se 5.pád nepoužívá)
6. pád (o) mně
7. pád mnou

Na co si dát pozor:

Ve 3. pádu píšeme tvar mi pouze s měkkým I. Pokud bychom napsali totiž tvrdé Y, vzniklo by nám slovo my, které označuje více osob, nejen mě jako jednotlivce. 

Podej mi tu knihu.
Snad mi odpustí.
Jen aby mi ten vlak neujel.
Nepomohla bys mi s tím?

Zkusíme si to: https://www.mojecestina.cz/article/2014101601-test-sklonovani-zajmena-ja-2

Určování slovních druhů: https://www.mojecestina.cz/article/2016050601-slovni-druhy-prehled

Cvičíme slovní druhy: https://www.mojecestina.cz/article/2016071901-test-urcovani-slovnich-druhu-1

Cvičení s vysvětlením (až cvičení dokončíš, klikni na Vyhodnotit. Pak se ti u každého řádku objeví červené nebo zelené kolečko. Na něj klikni a uvidíš vysvětlení správné odpovědi): https://www.mojecestina.cz/article/2016042502-test-urcovani-slovnich-druhu-husa-liza

Písemně do sešitu na mluvnici: urči slovní druhy těchto slov: maminka, plavat, ouvej!, haf!, oni, my, rodiče, já, ty.

Písemně do sešitu na mluvnici: urči slovní druhy  slov v těchto větách: Chlapec běžel rychle do školy. Ach, já mám hlad!

2) Literatura: Rozlišujeme tři základní literární druhy (žánry): epika, lyrika a drama. Vysvětlení najdeš v Google Classroom v Práce v kurzu, podívej se tam. 

3) Slohové cvičení: Trénujeme psaní slohu (Pracovní sešit 2.díl písemně str. 15/ 1). Osnovu u cvičení psát nemusíš, ještě ji budeme probírat, ne každému se daří ji napsat.

Každý týden vám také čtu jako audio nahrávku nějaký zajímavý příběh a dávám tuto četbu do Google Classroom.

Google Classroom je nepovinný, ale doporučuji účastnit se, najdeš tam cvičení, můžeš se tam  ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou: gnkj3dj

Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Termín dodání úkolů: pondělí 4.5..POZOR! Úkoly posílej na můj email radka.stefanakova@zstaborska.cz. Každý email označ jménem, příjmením a třídou, neoznačené úkoly nečtu!

Online výuka na Meet: čtvrtek 30.4. ve 14.00.https://meet.google.com/wtv-uotw-auo?authuser=0

(odkaz je i v Google Clasroom).



Datum zadání 20.4. 

Ahoj, pracuj jen podle svých možností. Nespěchej. Pokud něco nezvládáš, napiš mi nebo zavolej. 

1) MLUVNICE: Procvičujeme: diktát na koncovky podstatných jmenhttps://www.youtube.com/watch?v=xX2UUAnrMrU

Zájmenahttps://www.youtube.com/watch?v=ZHc0Erl08EU

Vyjmenovaná slova: https://www.youtube.com/watch?v=lN7m92Oau9s

Předpona a předložkahttps://www.youtube.com/watch?v=SzMKBoDSHRA

2) Sloh: Dnes cvičíme, jak psát dopis a email. Do sešitu mi napiš dopis nebo na počítači mail (mail mi pošli na moji emailovou adresu), jak se máš, co je u tebe nového, jak se učíš, jak teď trávíš volný čas, co tě těší, co tě trápí (rozsah min. 5 vět). Dopis a email už jsme se učili psát (je i v učebnici str. 112, 113). 

3) Četba: pokračuj ve čtení knihy, kterou máš rozečtenou, budeme si o ní povídat. Kdo nemá vybranou knížku, tady je zásoba například zásoba dětských pohádek a pověstí:

https://cist.cz/Pohadky/pohadky.htm

Tady výběr e-knih z Městské knihovny: https://search.mlp.cz/cz/davka/NFW_PRO_NEJMENSI/?p=#/c_s_ol=espQCId-eq:NFW_PRO_NEJMENSI

Víc si povíme v Google Classroom nebo na Meetu. Google Classroom je nepovinný, je určený na cvičení a konzultace, ale doporučuji účastnit se, kód: gnkj3dj

Online výuka na Meet: termín  čtvrtek 23.4. ve 14.00 (odkaz sem vkládám, bude už trvale stále stejný, bude i v GC a také vám přijde přes Žákovskou knížku, Bakaláři - Žáci): https://meet.google.com/kfc-zzvv-doy?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz zmizel (stává se to), podívej se do Google Classroom učebny, kde je v záhlaví (u názvu učebny) vždy aktuálně funkční odkaz. 

Termín dodání úkolu a zvládnutí učiva: 27.4.20 (kdo potřebuje více času, kontaktuje mě). Úkoly pošli na email nebo na GC. Každý úkol: označ: jméno, příjmení, třída. Piš čitelně. Neoznačené úkoly nečtu!

radka.stefanakova@zstaborska.cz 


Datum zadání 13.4. 

1) MLUVNICEPracovní sešit 2.díl modrýpísemně str. 8/1 d, e, f, nezapomeňte slovesa podtrhat vlnovkou. Dále 14/6, opět pak podtrhejte slovesa. Ve cvičení 14/6 jde o diktát, tedy diktuji: https://chirb.it/33yEGD

Na konci pracovního sešitu je klíč (řešení), takže si můžete pak opravit chyby, přesto mi cvičení zašlete, abych viděla, že jste pracovali. Nepodvádíme, na klíč se podíváme až po napsání cvičení. 

2) SLOH: Pracovní sešit 2.díl: str. 7/1, jde o ukázku z knihy Karla Poláčka Bylo nás pět. Čteme nahlas (trénujeme si tak čtení) a k příběhu vymyslíme nadpis.

3) MLUVNICE: kdo nemá stálé připojení k internetu a nemůže s námi pracovat online, probere si v učebnici svým tempem slovesa str. 85, 86, 88, 90 až 93. Dále dělá ta cvičení v domácím učení, k nimž nepotřebuje internetové připojení. Další učivo podle individuální domluvy. 

4) SLOH: Co je to osnova? Tady jsem napovídala vysvětlení: https://chirb.it/ECB04L

A osnovu textu o nejlepším kamarádovi najdeš tady dole na obrázku. 

Zkus napsat 7 vět o své nejlepší kamarádce či kamarádovi. K textu napiš osnovu, jako je dole u textu o Petrovi. 


5) Trénujeme čtení:  Nalistuj v učebnici str. 12, Příhoda z prázdnin. Je to staré cvičení, které už jste dělali s předchozími učiteli, přesto si ho nahlas přečti (jde o trénink čtení s porozuměním textu, někteří z vás stále ještě trochu zápasí s plynulým a bezchybným čtením). Nezapomeň v souvětích v místech, kde jsou čárky, klesnout hlasem, hlasem klesáme i na konci věty, kde je tečka. Vnímej smysl toho, o čem se v textu vypráví. Tady čtu s vámi: https://chirb.it/q2f2f8

(soubor jsem nahrála v MP3, dá se přehrát např. přes Windows Media Player).

6) Slovesa: obecný úvod o slovesech, učebnice str. 85 a 86, tady jsem namluvila výklad, vezmi si k ruce učebnici: https://chirb.it/b3pDH8

7) Četba: Na výběr jeden z těchto tří úkolů: a) Přečti článek, knihu či zhlédni film na téma Záhady (např. Bermudský trojúhelník, UFO aj.) a napiš o něm zápis do čt.sešitu, rozsah min. 5 vět. b) Zhlédni na Youtube.com kterýkoliv díl dokumentu Hledání ztraceného času a napiš o něm zápis do čt.sešitu, rozsah min. 5 vět.c) Napiš slohové cvičení do sešitu na sloh na téma Jak jsem prožil Velikonoce, rozsah min. 5 vět.


Písemná cvičení mi pošli na email. Žáci bez stabilního internet.připojení pracují s podporou p. učitelky dle individuální domluvy. Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Aktualita: Od počátku uzavření škol používám Google Classroom, zřídila jsem ho tehdy přes svůj soukromý účet. Vedení školy doporučilo ale používat Google Classroom ze školního účtu, zřídila jsem tedy nové Classrooms. Posílám jejich kódy.Pozor! Google Classroom slouží jen na konzultace, otázky, problémy, popovídání si. Vstup do Google Classroom je tedy nepovinný.Učivo včetně výkladu učiva je každé pondělí nadále pouze na těchto webovkách. Český jazyk: gnkj3dj

Děkuji, příjemný den. Na viděnou znovu ve škole. 







Datum zadání 6.4.

Dobrý den, tentokrát si nejdříve dodělejte ty předchozí úkoly a učivo, které jste nestihli. Stačí sjet na starší úkoly na této stránce dolů, vždy jsou označené datem zadání.

Dále:1) Tady jsem namluvila úvodní krátké povídání o tom, jak se učit. Soubor je ve formátu MP3 (dá se přehrát např. přes Windows Media Player):

https://chirb.it/mb49Ns

Přehrávání si můžete i zrychlit, přehrávat rychlejším tempem.


2) Nyní pracujeme s učebnicí.  Tentokrát děláme mluvnici a sloh. Tady jsem znovu namluvila vysvětlení učiva a cvičení z mluvnice i slohu, připravte si prosím učebnici a postupujte podle pokynů:

https://chirb.it/feDEK5

3) Kdo nemá možnost pustit si nahrané soubory a pracuje pouze s učebnicí: studuje v učebnici skloňování příd. jmen (část už jsme probírali) str. 70, 72, 73, 75, 76 a napíše písemně 79/8 (cvičení nepíšeme jako diktát, ale zapíšeme si ho do sešitu, čteme si slova nahlas, všímáme si a odůvodňujeme si i/y a určujeme si v jakém pádě je přídavné jméno, např. s napínavými příběhy je 7.pád atd.). Ofocené cvičení mi pošlete prosím na mail. Dále studujeme sloh (popis str. 84 a dopis str. 112 a 113). 

4) Četba: Vyberte si jakékoliv čtení, které vás zaujme, čtěte podle svých možností a času - kdo má čítanku, čte z ní, kdo nemá, vybere si jakoukoliv jinou knihu. Mnozí z vás prý čítanku u sebe nemají, proto nedávám přesný úkol z čítanky co číst. Důležité pro mne je, abyste četli. Zapisujte si, co jste v čítance i z knížek, které máte doma, nebo z časopisů, přečetli. Úkol číst trvá pořád :-). 

Tady je zásoba dětských pohádek a pověstí:

https://cist.cz/Pohadky/pohadky.htm

(můžete číst pohádku online nebo si ji vytisknout a číst v papírové verzi a psát do ní a malovat, označit si slova, kterým nerozumíte, nebo co vás v pohádce zaujme)

A tady tipy na dětskou poezii:

https://www.citarny.cz/index.php/nove-knihy/knihy-pro-deti/basnicky-deti

5) Dobrodružství! Dnes si ještě ukážeme obrázky známého českého ilustrátora (maloval, kreslil ilustrace do knih) Zdeňka Buriana. Zdeněk Burian byl slavný i ve světě. Zapište si prosím do sešitu na čtení, že dnes jsme probírali dílo Zdeňka Buriana. Snad vás jeho knižní obrázky zaujmou a až bude možnost, některé knihy s jeho ilustracemi (slovo ilustrace, to už jsme se učili, znamená obrázek v knize) si najdete:

https://www.youtube.com/watch?v=oiNFv4h5HYU

https://www.youtube.com/watch?v=pJ7NP1LULAw

Jeho dětské knižní ilustrace jsou oceňované po celém světě a jeho přínos pro dětskou literaturu ocenili i pedagogičtí odborníci. Velká výstava jeho obrazů proběhla např. v Obecním domě a v Jízdárně Pražského hradu v Praze, v New Yorku a v Římě atd.. Obrázky namaloval ke knihám Julese Vernea, Jacka Londona, Rudyarda Kiplinga, Jaroslava Foglara atd.


(Tip pro nadšence, dobrovolníky: Doporučuji také své osobní stránky pro volný čas, kde můžeš pracovat na češtině a angličtině s naším pejskem Míšou:

https://ucimesesmisou.webnode.cz/o-nas/

https://ucimesesmisou.webnode.cz/dalsi-uceni-s-misou/  )

Dodání úkolů: radka.stefanakova@zstaborska.cz

Na vypracování je vždy týden, kdo potřebuje více času, kontaktuje mě.

Tip pro zájemce, kteří rádi sledují TV (stačí nastavit třídu a vybrat si typ procvičování látky, ve které se necítíš jistý, zájemcům mohu poradit individuálně co procvičovat): Procvičování s Českou televizíhttps://edu.ceskatelevize.cz/

Těšíš se na Velikonoce? Moc hezké audio vyprávění o Velikonocích najdeš v rubrice Aktuality na webu školy. Tady je také další čtení o velikon. tradicích, pro toho, kdo nemůže poslouchat audio (doufám, že na Velký pátek někde najdeš poklad :-) ):

https://radiozurnal.rozhlas.cz/modre-pondeli-sedive-utery-skareda-streda-poznejte-velikonocni-zvyky-den-po-dni-6207947

Budu ráda, když mi pošleš fotografii nebo video, kde uvidím, jak se učíš doma :-). Fotografii, video nebo obrázek budu sdílet i s dalšími učiteli, udělám z toho fotogalerii. Děkuji. (Je to samozřejmě nepovinné, dobrovolné, děkuji)

Konzultace, kdo potřebuje ode mne pomoc: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, založila jsem Google Classroom (zájemcům mohu poslat vstup) nebo mailem nebo telefonicky nebo přes Meet.Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Děkuji, příjemný den. 


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





30.3.

Dobrý den!

1) Nejdříve si zopakujeme vyjmenovaná slova. Pokud si některé nepamatujete, zapište si ho do sešitu na mluvnici. Zapsaná slova ofoťte nebo naskenujte a pošlete mi na email, abych viděla, že jste si je zapsali. Můžete si také tato všechna vyjmenovaná slova ofotit nebo naskenovat, vytisknout a znovu vlepit do sešitu. Děkuji. 

Základní vyjmenovaná slova:

  • B: být, bydlit, obyvatel, byt, příbytek, nábytek, dobytek, obyčej, bystrý, bylina, kobyla, býk, babyka,
  • L: slyšet, mlýn, blýskat se, polykat, plynout, plýtvat, vzlykat, lysý, lýko, lýtko, lyže, pelyněk, plyš,
  • M: my, mýt, myslit, mýlit se, hmyz, myš, hlemýžď, mýtit, zamykat, smýkat, dmýchat, chmýří, nachomýtnout se, mýto, mykat,
  • P: pýcha, pytel, pysk, netopýr, slepýš, pyl, kopyto, klopýtat, třpytit se, zpytovat, pykat, pýr, pýří, pýřit se, pyj, čepýřit se,
  • S: syn, sytý, sýr, syrový, sychravý, usychat, sýkora, sýček, sysel, syčet, sypat,
  • V: vy, vykat, vysoký, výt, výskat, zvykat, žvýkat, vydra, výr, vyžle, povyk, výheň a slova s předponou vy- a vý-,
  • Z: brzy, jazyk, nazývat, Ruzyně.

2) Otevřeme si pracovní sešit 1. díl žlutý a uděláme cvičení str. 25, cvičení 2, vyplňovačka. Kdo už ho dělal, nevadí, udělá pro zopakování znovu. Tady jsem nahrála ke cvičení výklad: https://chirb.it/2sc0BH

Výklad jsem nahrála a uložila ve formátu MP3. K přehrání použijte např. program Windows Media Player. Kdo nemá možnost výklad si přehrát (a to platí i pro další výklady v MP3, které sem nahrávám), nedá se nic dělat, cvičení udělá i bez výkladu. Až cvičení uděláte, vzadu v pracovním sešitě je správné řešení (nepodvádějte, je to pro vás, abyste se naučili dobře psát, správné řešení si prohlédněte až po dokončení úkolu). 


Kdo nemá pracovní sešit, ten místo toho trénuje zde cvičení online: 

https://www.umimecesky.cz/cviceni-i-y-vyjmenovana-slova



3) otevřeme si učebnici str. 68, nahoře v modrém rámečku si zopakujeme 3 druhy podstatných jmen, tvrdá, měkká, přivlastňovací.  Ústně udělejte cvičení na procvičování v učebnici str. 69/10a. 


Pak si začneme číst o skloňování přídavných jmen, zčásti už jsme to probírali. Je to těžké učivo, zatím se na něj podívejte zde, kde je přehledně shrnuté, nelekněte se, že je toho hodně a vypadá to složitě, složité to není, všechno to pochopíte postupně při procvičování:  https://www.ucirna.cz/cestina/pridavna_jmena_sklonovani.php

Pod výkladem je tam jedno cvičení (krátká doplňovačka), které si vyplňte a klikněte na Vyhodnotit, objeví se vám tam správné řešení.

V učebnici je skloňování rozebrané od str. 70 do stránky 77. Příště vám látku ještě podrobně vysvětlím, zčásti už jsme ji probírali, zatím jen zkuste ústně v učebnici str. 72/cvičení 6, převeďte slova do množného čísla. Příklad: americký kosmonaut - američtí kosmonauti.  Pak zkuste str. 71/3a, nejdříve si ho udělejte také ústně a pak si ho napište písemně do sešitu na mluvnici a pošlete mi ho.  Tady jsem pro vás namluvila správná řešení a ještě vám k tomu něco řekla: https://chirb.it/eG2x2g


4) cvičíme rčení učebnice str. 78/ 3, tady je k nim namluvený výklad: https://chirb.it/ypgPcO

Přemýšlejte, znáte ještě jiná rčení?

5) Četba : https://www.youtube.com/watch?0hv=PhzjLMbJw&t=468s

(zhlédnutí krátké pohádky Josefa Čapka O pejskovi a kočičce)


Zapiš si do sešitu na četbu téma hodiny: Josef Čapek, Karel Čapek

Josef Čapek byl starším bratrem spisovatele Karla Čapka. Podívej se na jeho pohádku O pejskovi a kočičce a napiš do čtenářského sešitu alespoň ve 3 větách o čem tato pohádka je. Kdo nemá sešit, píše na papír a pak papír vlepí do sešitu. Napiš a namaluj mi k tomu jaký dort nebo jaké jídlo máš nejraději ty. Úkol ofoť nebo naskenuj a pošli mi prosím na email.

Pohádka byla natočena podle knížky Povídání o pejskovi a kočičce, kterou Josef Čapek napsal pro svou dceru Alenku. Dům, kde bratři Josef a Karel Čapkové žili, najdeš v ulici Bratří Čapků na Praze 10 (ulice byla po nich pojmenována), můžeš si dům najít i s fotografiemi na internetu a až bude možnost, vyrazit tam s rodiči na procházku. Josef Čapek byl nejen výborný spisovatel, ale i malíř.

O jeho bratru Karlu Čapkovi se budeme ještě učit. Byl známý spisovatel, novinář, psal také divadelní hry, cestopisy (vyprávění o svých cestách), pohádky, překládal z francouzštiny, režíroval hry v Divadle Na Vinohradech.

Nepleť si Josefa Čapka a Karla Čapka. 

Na obrázku je Karel sedící, Josef je ten stojící v brýlích. V rukou mají domácí zvířátka.

Tady je také obraz Josefa Čapka nazvaný Dětské hry v zimě. 



6) Kdo z vás viděl nebo četl Vinnetoua od Karla Maye? Nebo Poklad na stříbrném jezeře? Petrolejový princ? Znáte spisovatele Karla Maye?

https://www.youtube.com/watch?v=baiNPjESv_c


Dobrovolné pro nadšence: minule jsme si trochu povídali o spisovateli Erbenovi (napsal i mnoho pohádek, např. Zlatovlásku). Budeme ho podrobně probírat v 6.třídě. Kdo chce, může si tady přehrát už teď co jsem o něm pro šesťáky namluvila:  

https://chirb.it/mF3bgd

Připomínám, že je to úkol až pro šesťáky, je pro vás nepovinný, ale protože už jsme o Erbenovi v hodinách mluvili i četli jeho pohádky, vkládám povídání o něm i sem pro vás. Nadšenci si mohou zajímavosti z jeho života, které vyprávím, zapsat do sešitu na četbu.

Veškerou mluvnici budeme  znovu probírat ve škole a budu se individuálně věnovat každému z vás a s učivem vám pomohu. Počítám také s tím, že budu mít ve svém volném čase individuální konzultace, kam bude moct každý z vás přijít a ptát se. 


Vypracované cvičení vždy ofoťte nebo naskenujte a pošlete mi na email. Úkoly posílejte vždy do příštího pondělí na email: radka.stefanakova@zstaborska.cz. Děkuji. 

POZOR!

!!!!!! Budu ráda, když mi pošleš fotografii, video nebo namalovaný obrázek, kde uvidím, jak se učíš doma :-). Fotografii, video nebo obrázek budu sdílet i s dalšími učiteli, udělám z toho fotogalerii. Děkuji. (právní upozornění: rodiče tímto souhlasí se zveřejněním obrázku nebo videa např. na webu třídy nebo školy :-) Je to samozřejmě nepovinné, jen dobrovolné, děkuji)

A tady moc zdravím já. Medvídka jsem dostala od žáka, kterého jsem učila, studuje teď na univerzitě v Londýně. 









Datum: 23.3., úkoly na týden

1) kdo nestihl některé úkoly minule, dokončí je

2) MLUVNICE: Poznáváme přídavná jména:

učebnice písemně do sešitu cvičení str. 66/3, dále (vypište z textu přídavná jména) 67/5a. Oba úkoly ofoťte nebo naskenujte a pošlete mi na mail:

radka.stefanakova@zstaborska.cz

3) SLOH a ČETBA: Minule byl dobrovolný úkol zhlédnout na Youtube film o spisovateli Karlu Jaromíru Erbenovi. Tentokrát si jako povinný úkol pusťte krátkou pohádku Otesánek od Erbena na youtube (tady je odkaz https://www.youtube.com/watch?v=T25x8WVNLzw),   četli jsme si ji i v hodině, a do čtenářského deníku mi napište její děj (alespoň ve 5 větách, píše i ten, kdo už jednou její děj v deníku popisoval). Pohádku si zároveň nahlas přečtěte tady (trénujete přitom čtení): https://www.promaminky.cz/pohadky/ke-cteni-30/otesanek-102       (neznámá slova, zapište si je: nádeničina - těžká práce, kterou dělal nádeník, nevyučený, nekvalifikovaný pracovník. Temínko - temeno hlavy, vrchní část na hlavě. Ucháč - nádoba s uchy. Kadečka - malá káď, ve které se dělalo zelí nebo víno. Oprať - řemen, nebo provaz, který slouží k řízení koní. Pecen chleba a trakař najdete tady na obrázku. Neznámá slova si do deníku zapište nebo namalujte, abyste si pamatovali jejich význam. Můžete si o jejich významu najít víc na internetu. Nafoťte mi nebo naskenujte prosím tento zápis v deníku).


Do sešitu si dále zapíšeme některé údaje o Erbenovi: Téma: Karel Jaromír Erben

Pocházel z Miletína, byl spisovatel, historik, právník, básník, archivář města Prahy, sběratel lidové slovesné tvorby (naslouchal lidem a pohádky, básně, příběhy, které vyprávěli, zapisoval). Nejznámější dílo je Kytice z pověstí národních (vydal v roce 1853).

Ofoťte nebo naskenujte a pošlete mi do 30.3. (pondělí) na mail:

radka.stefanakova@zstaborska.cz

Zájemci se mohou dočíst o Erbenovi víc ve Wikipedii zde   https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Jarom%C3%ADr_Erben  nebo ve filmu, který byl minule dobrovolným úkolem.

Sepsal pohádky např. Zlatovláska, Hrnečku, vař,  Sněhurka, Dvojčata (znáte ji z TV jako Třetí princ), Rozum a štěstí (znáte z TV jako Nesmrtelná teta) aj. Dobrovolný úkol: pusť si nebo přečti kteroukoliv z jeho pohádek a napiš do deníku (nejméně 5 vět) její děj. Kterou z jeho pohádek máš nejraději?


Konzultace, kdo potřebuje ode mne pomoc: přes Bakaláře, Messenger, založila jsem Google Classroom (zájemcům mohu poslat vstup) nebo mailem nebo telefonicky. Můžeme se domluvit i na termínu video komunikace.

Na tyto stránky, na kterých teď jste, budu přidávat postupně i jednoduché vysvětlení mluvnice a další materiály, tak abyste učivo pochopili stejně jako při běžné výuce v hodině.

© 2020 Štef. Táborská 45, Praha
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky