5.A.B.C.

Datum zadání 12.6.

Online výuka Meet ve středu 17.6. ve 13.30. Kdo nestíhá, může přijít na Meet ve čtvrtek 18.6. v 17.00. 

HELLO KIDS, blíží se konec školního roku. Chci poděkovat (tomu, kdo pracoval) za dobrou práci.

Tady je jeden opakovací odkaz, klikni na něj a trénuj: https://stefanakova.webnode.cz/mluvnice/

Zde na mém webu si také můžeš najít učivo pro svoji třídu nebo odkazy, kde AJ trénovat.

Rodiče se ptají, co některým dětem občas nejde, tady je shrnutí toho, kde nejčastěji děláme chybičky: https://stefanakova.webnode.cz/zapamatuj-si/

Do konce školního roku se mi můžeš také ozvat, pokud potřebuješ něco vysvětlit.

A co jsem dělala ve vašem věku? Užívala si prázdnin a také četla, můj oblíbený spisovatel býval Karel May, v textu českých knih byla i anglická slovíčka, která jsem si s chutí překládala. Zažila jsem v jeho knížkách spoustu dobrodružství.

Přeji hezké prázdniny! ENJOY YOUR HOLIDAYS!



Datum zadání 5.6.

Ahoj! Zdraví vás náš pejsek Míša :-). Tady dole je fotečka.

Online výuka na Meet: 10.6. v 13.30. 

Postupně tentokrát už jen doplňujeme cvičení, která některým žákům v PS a učeb.chybí. V učebnici jsme na str. 70 a budeme pokračovat směrem ke konci učebnice.

Potrénujeme i onlinehttps://www.youtube.com/watch?v=cHAc092jVq4&list=PLOPmhdQa9f1upHyRMxq84hw1Q-xqhGtpP&index=20

https://www.youtube.com/watch?v=vp5fvDRr0bQ&list=PLOPmhdQa9f1upHyRMxq84hw1Q-xqhGtpP&index=38

Projdi si na mém webu i učivo z minulých týdnů, které jsi nestihl nebo mu nerozuměl.

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 1 žáka, který potřebuje moji pomoc).

Online výuka na Meet:  10.6. v 13.30.


Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz

https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn

Přihlášení je možné ze školního emailu.

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.


Datum zadání 29.5.

Meet je tento týden ve středu  3.6.ve 13.00. Po děti navštěvující školu: dobrovolně se mohou připojit na Meet 4.6. v 17.00. Těším se! 

Co bude na Meetu?

1) Prac.sešit: Tam už jsme takřka na konci sešitu. Postupně doplňujeme cvičení, která některým žákům v PS chybí.

2) WORK WITH YOUR CLASS BOOK (učebnice): Opakujeme do str. 65 a pokročíme do str. 70.

3) TELL ME ABOUT.....: opakujeme tvary HAVE GOT, I LIKE/ DO YOU LIKE, zápory, trénujeme schopnost samostatně hovořit (o sobě, o škole, o svých zálibách atd.- FREE TIME ACTVITIES, FAMILY, FRIENDS, OUR SCHOOL, MY NAME IS...., I LIVE IN.....)

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 1 žáka, který potřebuje moji pomoc).

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.

Odkaz Meetu si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz

https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn

Přihlášení na Meet je možné ze školního emailu.

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.



Datum zadání 24.5.

Online výuka na Meet pro žáky, kteří jsou doma: 27.5. 13.00. středa (scházíme se každý týden ve ST v tuto hodinu)

Žáci navštěvující od 25.5. školu se mohou dobrovolně připojit na Meet v úterý 26.5. v 17.00 nebo pracovat samostatně podle webu paní učitelky

Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz

https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně (v záhlaví učebny), kód učebny: ln76bkn

Přihlášení na Meet je možné ze školního emailu.

1) Prac.sešit: Tam už jsme takřka na konci sešitu. Postupně na Meetu spolu doplňujeme cvičení, která některým žákům v PS chybí.Kdo nemá,doplní PS 62/1,2 (kdo chodí na Meety,většinou už má)

2) WORK WITH YOUR CLASS BOOK (učebnice): Pokračujeme spolu na Meetu do str. 65

3) Potrénujme si: https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-present-simple-tense-to-be-1-uroven/2077

A krátké obrázkové opakování,doporučuji:https://www.youtube.com/watch?v=dfDsT17OYzU

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 1 žáka, který potřebuje moji pomoc).

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Datum zadání 18.5.  

1)MLUVNICE: procvičujeme na Meetech dosud probranou mluvnici (pokud pracuješ jen z učebnice: rozsah mluvnice, kterou opakujeme a cvičíme každý týden, najdeš v prac.sešitě str. 70 až 73)

2) Prac.sešit: tam už jsme pokročili téměř k závěru sešitu (budeme se jen vracet k těm cvičením, která nemáme nebo nám nejdou), tentokrát opět pracujeme proto s učebnicí, str. 54 až 58. Tyto strany budeme probírat na Meetu. Písemně str. 54/4  (doplň IS nebo ARE). Na str. 56 je VOCABULARY (slovní zásoba), slovíčka, která neznáš, si zapiš do sešitu.Nadšenci si zkusí připravit 55/8 (DESCRIBE A ROOM, popiš pokoj, například svůj dětský pokojíček nebo jiný pokoj) a zkusí nám pokoj popsat na Meetu (paní učitelka pomůže).

3) Opakujeme slovíčka: (pokud pracuješ jen z učebnice, rozsah procvičovaných slovíček najdeš v prac.sešitě od str. 74). Tady je trénink online: https://www.youtube.com/watch?v=L3nigtEU7rE

A tady cvičíme mluvnici (cvičení jsou delší, dělej jen kolik zvládneš!!!!!). Jde o procvičování pro 5. ročník:: https://www.umimeanglicky.cz/slovicka-zajmena-1-uroven?source=explicitMapGlobal

https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-present-simple-tense-to-be-1-uroven/1472

Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes Meet. 

Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu či učebnic, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.

Termín zvládnutí učiva: 22.5..20 (kdo potřebuje více času, dá mi vědět).

Online výuka na Meet: 20.5. ve 13.00. (komu se Meet nehodí, můžeme po dohodě stanovit ještě jeden, další termín Meetu pro ty, kteří mohou v jiný den, domluvíme se na Meetu).

Odkaz si prosím ulož:

https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn

Přihlášení je možné ze školního emailu.

Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.

HAVE A NICE DAY! HEZKÝ DEN!




Datum zadání 11.5.

Milé děti. Na online Meet hodině se sejdeme ve středu 13.5.ve 13.00. Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu muset psát znovu: odkaz https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval, je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn

-Opakování: Tady jsem pro vás připravila číslovky, zopakujte si prosím číslovky od 1 do 20. Tady jsou číslovky, když klikneš na obrázek amplionku, uslyšíš výslovnost každé číslovky (budeme je samozřejmě trénovat i na Meetu, ale ne každý z vás na Meet může chodit) : https://www.helpforenglish.cz/article/2007081701-cisla-1-99

- Na Meeech jsme pilně cvičili učivo z učebnic. Dnes zkuste učebnice str. 52 a 55, zapište si z obrázků názvy nábytku v domě, které neznáte (mirror - zrcadlo, armchair - křeslo atd.). Tato slovíčka budeme používat a procvičovat ve větách, proto bychom je měli umět.

Tady některá slova procvičíme pěkně přehledně i online: https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc&t=118s

https://www.youtube.com/watch?v=HLRyD7G-Qwk

Tato videa jsou pro menší děti, ale stává se, že vám občas některým nejde učivo z předchozích ročníků, které jste pozapomněli. Ale nebojte, vše zvládneme :-).

- V květnu a červnu budeme opakovat z učebnic a sešitů, dělat některá cvičení, která vám chybí (pracovali jste v předchozími učiteli po skupinách, každý dělal jiná cvičení). Není ale nutné mít všechna cvičení hotová. Cvičíme angličtinu i z jiných výukových zdrojů, nejen z učebnic.

- A tohle je náš pejsek Míša. Napsala jsem pro vás o něm krátké povídání v angličtině. Snaž se porozumět, neznámá slovíčka nebo věty si opiš do sešitu.

This is our dog. Its name is Míša (Mike). Míša is 5 years old. Our dog likes ice cream, biscuits and cake. Míša likes sleeping, walking and running! I love our dog. Mike does not like milk and bananas. Do you like dogs? Cats? Animals? What is name of your dog? Do you like cats (hamsters, rabbits...)?I do not like snakes. Do you like snakes?

Tohle je náš pes. Jeho jméno je Míša (anglicky Mike). Míšovi je 5 let (Míša je 5 let starý). Náš pes má rád zmrzlinu, sušenky a dort. Míša má rád spaní, procházení se (procházky) a běhání. Já miluji našeho psa. Míša nemá rád mléko a banány. Máš rád psy? Kočky? Zvířata? Jaké je jméno tvého psa? Máš rád kočky (křečky, králíky...)? Já nemám ráda hady. Máš rád hady?

Vyprávění o Míšovi si na Meetu spolu přečteme, ať natrénujeme výslovnost.

Žáci, kteří pracují samostatně, najdou v pracovním sešitě str. 65 až 73 přehled mluvnice pro 5. ročník. Tuto mluvnici cvičíme i na Meetu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Datum zadání 4.5. 

Pracuj svým tempem, dělej kolik zvládneš. Společně nám angličtina půjde!

1) Opakujeme slovní zásobu: tato slovesa už známe zábavnou formou opakujeme: https://www.youtube.com/watch?v=sQFZml5A_Jg

2) Na online Meet hodině jsem viděla, že ne každému jdou číslovky. Proto opakujeme: https://www.youtube.com/watch?v=Lu8E13_Irm8

3) Občas máme stále problémy se zájmeny já, ty......Zopakuji je proto:

I - já, you - ty, he - on, she - ona, it - ono, we - my, you - vy, they - oni. Zapiš si je. Opakujeme je na každém Meetu. Je potřeba si je zapamatovat, bez nich se anglicky mluvit nedá. Učili vás je předchozí učitelé. Nebojte, zvládneme to :-).

Stále se také občas pleteme ve slově HAVE GOT - mít.

Napíši sem tedy překlad: I HAVE GOT - já mám

YOU HAVE GOT - ty máš

HE HAS GOT - on má

SHE HAS GOT - ona má

IT HAS GOT - ono má

WE HAVE GOT - my máme

YOU HAVE GOT - vy máte

THEY HAVE GOT - oni mají

Je potřeba si to zapamatovat, ani bez toho se nedá mluvit anglicky.

Tato slova mohu i zkrátit a psát místo I HAVE GOT jen I´VE GOT. Místo YOU HAVE GOT jen YOU´VE GOT a tak dále. Procvičíme ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=IQyYGXPwRBQ&t=162s

4) Spring is here!Jaro je tady! Cvičíme věty, snaž se porozumět: https://www.youtube.com/watch?v=ywr435HEcDY&list=PLOPmhdQa9f1upHyRMxq84hw1Q-xqhGtpP&index=89

5) V minulých hodinách jsme pracovali s pracovním sešitem (ten, kdo ho má u sebe). Tentokrát budeme pracovat s učebnicí. S předchozími učiteli jste podle zápisu měli dojít před stránku 50. Zkuste písemně Revision str. 50/cvičení 1. Komu cvičení nepůjde, uděláme ho na Meetu spolu. Cvičení je nepovinné. Není nutné mít všechna cvičení v sešitě a učebnici hotová, děláme jen některá, cvičíme místo nich totožné učivo i z internetu.

Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Termín dodání úkolů a zvládnutí učiva: 11.5..20 (kdo potřebuje více času, kontaktuje mě).

Online výuka na Meet: náš běžný termín Meetu je pátek. Tento týden je státní svátek, proto se Meet ruší. Příští týden bude Meet delší nebo uděláme dva termíny v příštím týdnu, ať probereme učivo.  (Minulý týden byly ve vaší třídě Meety dva). Účast dobrovolná. 

Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz 

https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179

Pokud by odkaz nefungoval, je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny.ln76bkn

Děkuji. 

Google Classroom je nepovinný, ale doporučuji účastnit se, najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou: ln76bkn 




Datum zadání 27.4.

Pracuj svým tempem, dělej kolik zvládneš. Společně nám angličtina půjde!

1) Trénujeme. Vypsala jsem tady dole slovíčka a věty, která už znáš, kdo si některé nepamatuje, zapíše si ho do sešitu. Slovíčka a věty jsou použité tady ve videu (pracujeme jen do minuty: 2.18) : https://www.youtube.com/watch?v=wj0BH91FnBQ

I like.....Mám rád....

with.....s....

let´s go......pojďme

pour - nalít

glasses - sklenice

into the glasses - do sklenic

kite - drak

purple - fialový, pink - růžový

flying kites - pouštění draků, létající draci

fly - létat

in the sky - na obloze (doslova v obloze)

high - vysoko, vysoký

2) Učíme se a opakujeme slovíčka a věty veselou formou, ta, která neznáš, si zapiš do sešitu: https://www.youtube.com/watch?v=Gy_j88PRWPM

3) Ve škole už jste s předchozími učiteli od 3. třídy probírali předložky. Probereme si je ještě na Meetu. Tady jsem ještě k nim připravila procvičovací video a pod ním jsem vám ještě jednou některé předložky vypsala. Kdo si některou nepamatuje, zapíše si ji do sešitu. Tady je video: https://www.youtube.com/watch?v=ca6u1LWkJEE

IN - V

ON - NA

AT - V, VE

FROM - Z, ZE

NEXT TO - BLÍZKO, VEDLE

BETWEEN - MEZI

UNDER - POD

BEHIND  - ZA

IN FRONT OF - PŘED

Výslovnost uslyšíš ve videu, zopakujeme si ji i na Meetu. 

Ve videu se používá často věta: Where is he? Where is she? Kde je on? Kde je ona? Tyto věty jste se učili už ve třetí třídě, přesto je takto opakuji. Where znamená kde. 

4) Pracovní sešit str. 58/1 Clothes, doplň názvy oblečení. Pokud si některý název nepamatuješ, použij slovník na https://slovnik.seznam.cz/ U každého slovíčka můžeš kliknout na symbol amplionku a uslyšíš jeho výslovnost. Pokud máš doma papírový/knižní slovník, použij ten (ve škole jsme se učili pracovat s papírovým slovníkem).

V květnu a červnu budeme pracovat více s učebnicí, nyní používáme více pracovní sešit.

5) Dobrovolné: Minule na Meetu jsme měli pohádku (fairy - tale, pohádka se řekne fairy- tale) Lev a myš. Kdo na Meetu nebyl, zkusí si ji pustit a porozumět. Abych ti to ulehčila, napsala jsem pod pohádku tady dole její český obsah, o čem je. Před zhlédnutím pohádky si obsah přečti, abys ji lépe pochopil. Některé věty ti nebudou jasné, přesto se snaž porozumět pohádce, co se v ní odehrává. Porozuměl jsi alespoň trochu pohádce?

Pohádka Lev a myš:  https://www.youtube.com/watch?v=k9Qi6XWpnf8&list=PLi4VcyzNth1d1lMVHGPhXIF--MlW9BL7u&index=5

Tady je obsah v češtině pro lepší porozumění: Mocný lev, král džungle, si po vydatném jídle lehl a odpočíval. Po chvíli mu před nosem proběhla malá myška. V tu chvíli se lev probudil a zlostně zařval, vymrštil tlapu a myšku chytil. Svou silou jí chtěl rozdrtit za to, že ho vyrušila ze spánku. "Zadrž, mocný králi zvířat," zapištěla myška.

"Nezabíjej mě, prosím. Co by si z toho měl? Když mě pustíš, třeba ti někdy budu užitečná." Myška lva rozesmála, jak by mu mohla zrovna ona být užitečná? Slitoval se a pustil ji. "Utíkej, ať si to nerozmyslím," zavrčel velkomyslně.

Zanedlouho se v džungli objevili lovci. Nastražili na lva past v korunách stromu. Lev se rozběhl a lovci na něj hodili hustou a pevnou síť. Bezmocný lev se svíjel v síti na zemi, řval a snažil se ze sítě dostat. Po chvilce byl už vysílený a jen ležel zamotaný v síti. Na pomoc mu přiběhla malá myška.

"Neboj se, já ti pomohu, jsem ti přeci zavázána." Lev si povzdychl a řekl:

"Stejně mi nemůžeš pomoci, když jsi tak malá a slabá."

Myška začala svými ostrými zoubky hryzat provazy sítě a za chvilku se jí podařilo pár provazů překousat. Kousala, až byla díra dostatečně velká a lev se jí mohl protáhnout a utéci do džungle.

Lev myšce poděkoval a uvědomil si, že jeho síla a velikost není všechno a že i malé myšky můžou být užitečné a důležité.

---------------------------------------------

Google Classroom je nepovinný, ale doporučuji účastnit se, najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou: ln76bkn

Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Termín dodání úkolů a zvládnutí učiva: pondělí 4.5..POZOR! Úkoly posílej na můj email radka.stefanakova@zstaborska.cz. Každý email označ jménem, příjmením a třídou, neoznačené úkoly nečtu!

Online výuka na Meet: Meet se obvykle koná v pátek, ale kvůli státnímu svátku proběhne v úterý 28.4. ve 13.00, kdo nestihne Meet v úterý, může přijít na Meet ve čtvrtek 30.4. ve 13.00 odkaz https://meet.google.com/gxb-nhpo-dkd?authuser=0&hs=179

Meet je nepovinný

(odkaz na Meet je i v Google Clasroom).





Pohádka Lev a myš: https://www.youtube.com/watch?v=k9Qi6XWpnf8&list=PLi4VcyzNth1d1lMVHGPhXIF--MlW9BL7u&index=5

Tady je obsah v češtině pro lepší porozumění: Mocný lev, král džungle, si po vydatném jídle lehl a odpočíval. Po chvíli mu před nosem proběhla malá myška. V tu chvíli se lev probudil a zlostně zařval, vymrštil tlapu a myšku chytil. Svou silou jí chtěl rozdrtit za to, že ho vyrušila ze spánku. "Zadrž, mocný králi zvířat," zapištěla myška.

"Nezabíjej mě, prosím. Co by si z toho měl? Když mě pustíš, třeba ti někdy budu užitečná." Myška lva rozesmála, jak by mu mohla zrovna ona být užitečná? Slitoval se a pustil ji. "Utíkej, ať si to nerozmyslím," zavrčel velkomyslně.

Zanedlouho se v džungli objevili lovci. Nastražili na lva past v korunách stromu. Lev se rozběhl a lovci na něj hodili hustou a pevnou síť. Bezmocný lev se svíjel v síti na zemi, řval a snažil se ze sítě dostat. Po chvilce byl už vysílený a jen ležel zamotaný v síti. Na pomoc mu přiběhla malá myška.

"Neboj se, já ti pomohu, jsem ti přeci zavázána." Lev si povzdychl a řekl:

"Stejně mi nemůžeš pomoci, když jsi tak malá a slabá."

Myška začala svými ostrými zoubky hryzat provazy sítě a za chvilku se jí podařilo pár provazů překousat. Kousala, až byla díra dostatečně velká a lev se jí mohl protáhnout a utéci do džungle.

Lev myšce poděkoval a uvědomil si, že jeho síla a velikost není všechno a že i malé myšky můžou být užitečné a důležité.

Datum zadání 20.4.

Ahoj, pracuj jen podle svých možností. Nespěchej. Pokud něco nezvládáš, napiš mi nebo zavolej.

1) Opakování: Zvířata (Animals) - délka cvičení 2 minuty:

https://www.youtube.com/watch?v=gPHqNT56U2s

2) Prac.sešit 52/1, 53/4 písemně (dělá jen ten, kdo cvičení nemá). 

Cvičení 4 jsem vypracovala i já, je tady dole. Můžeš si po jeho napsání ověřit, zda jsi ho vypracoval správně (nepodváděj a správné řešení si přečti až po vypracování cvičení). Věty pak písemně přelož do češtiny.

Řešení cvičení 53/4: I have a very big family.

I am tall and I have blue eyes.

My mother has short hair.

Her eyes are brown.

My brothers are tall and they have fair hair.

Suzie is tall and slim.

James has quite short hair and he has brown eyes. (quite znamená DOST).

3) Opakujeme A/AN: 

https://www.youtube.com/watch?v=cHAc092jVq4

4) Song (písnička) délka 7 minut: Písnička se jmenuje WHAT DO YOU SEE? CO VIDÍŠ? a zpívá se v ní o zvířátkách. Neznámá slova z písničky si zapiš. U písničky jsou titulky, takže je uvidíš v písničce napsaná. Zazpívej si a zatancuj!

Zapiš si slovíčko RUN (čti ran) - utéct, běžet. V písničce se zpívá Run! Uteč!

https://www.youtube.com/watch?v=p5qwOxlvyhk

5)  Pracujeme se slovníčkem (prac.sešit. str. 74 až 78) - nalistujeme si slovníček a postupně do konce školního roku trénujeme slovíčka, je to rozsah slovíček pro 5 třídu, která bychom měli znát (trénuj jen tolik, kolik zvládneš). S těmito slovíčky jsme se postupně seznamovali tento i loňský školní rok, přesto jste mohli některá zapomenout. Tato slovíčka stále dokola používáme i nyní v domácím učení. Pokud si nebudeš (ačkoliv u slovíček je uvedena výslovnost) přesto kdykoliv v domácích úkolech jistý výslovností některého slovíčka, najdeš ji například tady ve slovníku, stačí slovíčko napsat, kliknout na znak amplionku a hned uslyšíš výslovnost:

https://slovnik.seznam.cz/

Na stránkách 65 až 75 v pracovním sešitě je také přehled mluvnice pro 5. třídu (platí hlavně pro toho, kdo nemá internet a pracuje jen z učebnice). 

POZOR! Poslechová cvičení k učebnicím: k učebnicím Chit Chat je najdeš na www.uloz.to

k učebnicím Project na https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/audio?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub&fbclid=IwAR1DbiMYG9f-paC28CBcAv5lXNpIz0A3vnfvBjQPxontdoDDfkztrKrrEIY

Kvůli vlastnickým právům je nemůžeme ze školy rozesílat domů hromadně žákům a rodičům, proto upozorňuji, kde je možné je na internetu najít.



(Písemné úkoly prosím pošlete na email nebo Google Classroom. Žáci bez internetového připojení pracují s podporou paní učitelky podle individuální domluvy. Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů. Pozor! Google Classroom slouží jen na konzultace, otázky, problémy, popovídání si. Vstup do Google Classroom je tedy nepovinný, ale potěší mě, pokud tam vstoupíš.  Kód Google Classroom:ln76bkn )

Sraz Meet: pátek 24.4.ve 13.00, odkaz: https://meet.google.com/uib-toxi-xkd?authuser=0

Pokud by odkaz zmizel (stává se to), podívej se do Google Classroom učebny, kde je v záhlaví (u názvu učebny) vždy aktuálně funkční odkaz.

Odkaz bude stále stejný, nebude se měnit. Účast na Meetu je dobrovolná. 

Děkuji, příjemný den. See you at school again! Na viděnou znovu ve škole. 




Přihlaš se do GC!Google Classroom slouží jen na konzultace, otázky, problémy, popovídání si. Vstup do Google Classroom je tedy nepovinný. Potěší mě ale, když se do GC přihlásíš. Učivo včetně výkladu učiva je každé pondělí nadále pouze na těchto webovkách (do GC ho nedávám). Kód::ln76bkn  

Datum zadání 13.4.

1) Prac.sešit 42/1, 2 písemně (dělá jen ten kdo cvičení nemá, použij slovníček na konci pracovního sešitu), 44/1.

2) Poslechová cvičení k Project: byla jsem informována, že s ohledem na copyright je nemůžeme rozesílat. Chci ale upozornit, že prý jsou ke stažení na Uložto, ovšem i když jsem pečlivě prohlížela, nenašla jsem je. Totožné učivo s poslechovými cvičeními dávám ale zde v učivu z volně přístupných internetových zdrojů.

3) Weather (Počasí): procvičení slovní zásoby (neznámá slova a věty si zapiš do sešitu, je to velmi pěkné a přehledné výukové video):

https://www.youtube.com/watch?v=z8VkgKgVhys

4) Pracujeme se slovníčkem (pr.sešit. str. 74 až 78) - nalistujeme si slovníček a postupně trénujeme i v příštích týdnech slovíčka, je to rozsah slovíček pro 5. třídu, která bychom měli znát (trénuj jen tolik, kolik zvládneš). S těmito slovíčky jsme se postupně seznamovali tento i loňský školní rok, přesto jste mohli některá zapomenout. Tato slovíčka používáme stále dokola i v domácím učení. Pokud si nebudeš (ačkoliv u slovíček je uvedena výslovnost) přesto kdykoliv v domácích úkolech jistý výslovností některého slovíčka, najdeš ji například tady ve slovníku, stačí slovíčko napsat,kliknout na znak amplionku a hned uslyšíš výslovnost:

https://slovnik.seznam.cz/

Žáci 5.třídy by měli zvládat mluvnici v rozsahu viz Přehled mluvnice prac. sešit 68 až 73 (nalistuj si tento přehled), tuto mluvnici spolu postupně cvičíme i v každém domácím cvičení.

5) SPOKEN ENGLISH: krátké výukové relaxační video s porozuměním:

Toys (Hračky): https://www.youtube.com/watch?v=RjRbX4UTOG8&list=PLlvSQRBWBiRU6K9rPcE9hh0-FssLeYrbb&index=22

Sloveso to BE (Být): https://www.youtube.com/watch?v=Cz8KJqeOK1w&list=PLDAwfKHAhmiDysO53qOGjQH3goZ8dQ25D&index=1

Tvary slovesa to BE (Být) jsme brali ve 3. třídě a  4.třídě, tady jsou pro připomenutí:

https://i-lector.com/clanek/sloveso-to-be/

I am, you are, he is.......

Příklady (zapiš si nebo vystřihni a nalep do sešitu):

I am James Bond. I'm James Bond. Jsem James Bond.
You are my friend. You're my friend. Ty jsi můj přítel.
He is busy. He's busy. On je zaneprázdněný.
She is an agent. She's an agent. Ona je agentka.
It is easy. It's easy. To je snadné.
We are at home. We're at home. My jsme doma.
They are ready. They're ready. Oni jsou připraveni.  

Nelekejte se, pokud můžete udělat chybičku, toto učivo budeme i nadále probírat a trénovat, a to i na 2.stupni.

6) Doplňovačky, cvičeníhttps://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/slovesa/to-be-trenazer/exercises.html

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/slovesa/to-be-choice/exercises.html

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/slovesa/whats-this/exercises.html

Poslechyhttps://www.umimeanglicky.cz/poslech-kratke-vety-1-uroven/282

Porozumění četbě (můžeš použít slovník, učili jste se s ním pracovat): https://www.umimeanglicky.cz/reading-descriptions/31

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/5-trida/people/people/exercises.html

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/5-trida/people/describing-people/exercises.html

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/privlastnovaci-zajmena/my-your-his-her/exercises.html

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk-4-trida/in-the-town


Žáci bez stabilního internet.připojení pracují s podporou p. učitelky dle individuál. domluvy. Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Aktualita: Od počátku uzavření škol používám Google Classroom, zřídila jsem ho tehdy přes svůj soukromý účet. Vedení školy doporučilo ale používat Google Classroom ze školního účtu, zřídila jsem tedy nové Classrooms. Posílám jejich kódy.Pozor! Google Classroom slouží jen na konzultace, otázky, problémy, popovídání si. Vstup do Google Classroom je tedy nepovinný.Učivo včetně výkladu učiva je každé pondělí nadále pouze na těchto webovkách. Kódy:Angl.jazyk:ln76bkn 

Děkuji, příjemný den. See you at school again! Na viděnou znovu ve škole. 





Datum zadání 6.4.

Dobrý den, tentokrát si nejdříve dodělejte ty předchozí úkoly a učivo, které jste nestihli. Stačí sjet na starší úkoly na této stránce dolů, vždy jsou označené datem zadání.

Dále:1) Online cvičení:  Procvičujeme: 

https://www.umimeanglicky.cz/stavba-vet-be-have-do-questions-negatives-2-uroven/160

Tam, kde si nejsi jistý, tak zkus a podívej se na správný výsledek, zobrazí se ti po dokončení věty.

2) Cvičíme slovíčka (jsou z lekcí pro 2. třídu, ale dávám je tam úmyslně, některá se vám pletou):

https://www.umimeanglicky.cz/anglictina-podrobne-2-trida#kc-4

Provičuj jich tolik, kolik zvládneš, ať se nepřetížíš.

3) Když chci mluvit anglicky, musím vědět, jak se poskládá anglické věta, je to trochu jinak než v češtině. Takže odvážně do toho, už jsme to sice trénovali, ale ne každému to jde, zkusme si to proto na videu:

https://www.youtube.com/watch?v=fwxyaA6kEp4


A teď si tě vyzkouším, jak ti to jde :-).Uměl bys přeložit tyto věty? Neboj se, že uděláš chybu, zkus to, pokud neznáš nějaké slovíčko, použij slovník, věty si napiš:

Já kupuji chléb v supermarketu každý den.Já čtu knihu doma každý den.Já hraji stolní tenis ve škole každé ráno.Má maminka kupuje chléb každý den.Má sestra plave v bazénu v pondělí.Oni plavou v bazénu v Podolí vždy večer.

4) Kdo nemá možnost pracovat online, udělá 2 libovolné stránky,  které ještě nedělal, z prac.sešitu a pošle mi svou práci (pokud má možnost) naskenovanou nebo ofocenou na email (ráda s učivem pomohu, pokud budou nějaká cvičení chybná, nestresujte se, ozvu se po obdržení zpět).

Tip pro nadšence, dobrovolníky: Doporučuji také své osobní stránky pro volný čas, kde můžeš pracovat na angličtině a češtině s naším pejskem Míšou:

https://ucimesesmisou.webnode.cz/o-nas/

https://ucimesesmisou.webnode.cz/dalsi-uceni-s-misou/

Budu ráda, když mi pošleš fotografii nebo video, kde uvidím, jak se učíš doma :-). Fotografii, video nebo obrázek budu sdílet i s dalšími učiteli, udělám z toho fotogalerii. Děkuji. (- je to samozřejmě nepovinné, dobrovolné, děkuji)

Dodání úkolů: radka.stefanakova@zstaborska.cz

Na vypracování je vždy týden, kdo potřebuje více času, kontaktuje mě.

Konzultace, kdo potřebuje ode mne pomoc: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, založila jsem Google Classroom (zájemcům mohu poslat vstup) nebo mailem nebo telefonicky nebo přes Meet.Dostupná jsem každý den včetně víkendů.

Tip: někdo používá na učení aplikaci Duolingo pro chytré telefony (osobně z ní neučím, ale někomu vyhovuje).

Děkuji, příjemný den. See you at school again! Na viděnou znovu ve škole.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Datum 30.3.

Dobrý den, dnes jsem vám kromě jiného namluvila i nějaké své povídání. Výklad jsem nahrála a uložila ve formátu MP3. K přehrání použijte např. program Windows Media Player. Kdo nemá možnost výklad si přehrát (a to platí i pro další výklady v MP3, které sem nahrávám), nedá se nic dělat,vynechá je.  

Tady je nahraný vzkaz pro děti:

https://chirb.it/214JJ6


1) Dnes nás čeká nejdříve REVISION, opakování. Opakujeme z krátkého videa, neznámá slovíčka si zapamatujte:

 https://www.youtube.com/watch?v=xo1ySIjTiV8


2) Pokud si nebudeš kdykoliv v domácích úkolech jistý výslovností některého slovíčka, najdeš ji například tady ve slovníku, stačí slovíčko napsat,kliknout na znak amplionku a hned uslyšíš výslovnost. Tady je slovník:  https://slovnik.seznam.cz/

3) Zopakuj si rychle názvy dní v týdnu a měsíců:

https://www.youtube.com/watch?v=h4NldXzuvho

https://www.youtube.com/watch?v=z-8TcAA514Q

A teď si rychle ještě zopakujeme zájmena, všechna je známe, takže si je připomeneme:

Tady si poslechněte můj výklad učiva: 

https://chirb.it/nrx6O8

Česky: Já   můj

ty tvůj

on jeho

ona její

ono jeho

my náš

vy váš

oni jejich

Překládej písemně do sešitu: náš dům

Já a můj bratr

jeho sestra

Její kočka

Vaše sestra

Jeho učitel

Jejich kniha

Náš učitel je Američan.

Moje maminka je Češka.

Tvůj tatínek je sportovec.

Vaše sestra mluví anglicky.



4) Opakujeme si větné vazby: Pojďme chvilku překládat do angličtiny! There are......nebo There is......(There is používáme, když mluvíme jen o jedné věci, člověku nebo zvířátku, There are používáme, když mluvíme o několika věcech, lidech, zvířátkách).

Jak říct: Na stole jsou čtyři jablka.

Odpověď: There are four apples on the table.

Jak říct: V mém pokoji jsou tři knihy.

There are three books in my room.

Jak říct: V krabici jsou dva míče.

There are two balls in the box.

Jak říct: Na stole je jedna tužka.

There is one pencil on the table.

Jak říct: V krabici je jedna panenka..

There is one doll in the box.

Procvičujeme i s výslovností tady na krásném videu, které namluvila moc šikovná holčička: https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo


5) Project pracovní sešit: opakujeme si určování času str. 69

Písemně str. 38/1

Zkus str. 62/1

opakujeme si mluvnici v pracovním sešitě str. 68/ 3.5. (přídavná jména), 3.6. (favourite)

66/2.2. (sloveso to be)

66/2.4. (zápor)

67/3.1.(have got)

Pokud máš s tímto učivem problémy, nestresuj se, budeme ho znovu probírat.

Budeme v příštích hodinách procvičovat a vysvětlovat podrobněji.


6) TIP! Kdo chce cvičit slovíčka: v pracovním sešitě je na stranách 74 až 78 slovníček, kde jsou slovíčka vhodná pro 5. třídu. Nadšenci si je mohou procvičovat. Tento úkol platí stále, až do konce školního roku. 


Pokud některá cvičení nestihneš,  nech si je na příště, dala jsem dnes učiva trochu víc než minule.

Vypracované písemné cvičení vždy ofoťte nebo naskenujte a pošlete mi na email. Úkoly posílejte vždy do příštího pondělí na email: radka.stefanakova@zstaborska.cz. Děkuji.

POZOR!

!!!!!! Budu ráda, když mi pošleš fotografii, video nebo namalovaný obrázek, kde uvidím, jak se učíš doma :-). Fotografii, video nebo obrázek budu sdílet i s dalšími učiteli, udělám z toho fotogalerii. Děkuji. (právní upozornění: rodiče tímto souhlasí se zveřejněním obrázku nebo videa např. na webu třídy nebo školy :-) Je to samozřejmě nepovinné, jen dobrovolné, děkuji)

A tady moc zdravím já. Medvídka jsem dostala od žáka, kterého jsem učila, studuje teď na univerzitě v Londýně







Datum 23.3.

1) Cvičíme učivo pro 5.třídu na www.umimeanglicky.cz. Nastavíme si cvičení Podle tříd 5. třída. Tady jsou cvičení. https://www.umimeanglicky.cz/anglictina-podrobne-5-trida Procvičujeme tu slovíčka. U každého slovíčka je poslech slovíčka, překlad, a procvičení jakožto pexeso. Cvič jen tolik slovíček, kolik zvládneš, abys nebyl přetížený. Alespoň 5 nových slovíček, která jsi ještě neznal, si zapiš do sešitu.


2) Čteme anglicky věty. Neznámá slovíčka a věty si zapište.

Text pro vás přeložím (zapamatujte si): Stand up-Vstaňte. Sit down- Sedněte si. Shut your books-Zavřete své knihy. Open your textbooks-Otevřete si své učebnice.Speak up-Mluvte nahlas.Come to the blacboard-pojď k tabuli.Wipe the blackboard-smaž tabuli.Write n the blackboard-piš na tabuli.Spell "many"-hláskuj slovo many (to ještě neumíme). Be quiet-Buďte zticha. Answer correctly - odpovídej správně.Go on - pokračuj. Stop - přestaň.

Ještě poznámka: učebnice se překládá class book nebo text book, v tomto cvičení použili slovo text book. Může se psát i dohromady (textbook) nebo takto: text-book.

3) Procvičujeme popisování osob (doporučeno pro 5. třídu). Zkus toto interaktivní cvičení. Můžeš si vzít na pomoc  slovník. Pokud je pro tebe cvičení příliš náročné, vynech ho. 

https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/5-trida/people/describing-people/exercises.html



4) Opakujeme si na Youtube barvy v angličtině. Video se jmenuje Barvy v angličtině a trvá jen 40 sekund: https://www.youtube.com/watch?v=G2vYIjAdzQw

5) Porozumíš tomuto příběhu? Zkus to se slovníkem.

6) V učebnici jsme se ve škole učili, jak překládat větu: Jak se máš? (How are you?) a jak na ni odpovídat.

Zopakuji to, zapište si to do sešitu: anglicky se ptáme Jak se máš? How are you?. Nejčastěji odpovídáme I am fine, thanks (Mám se dobře, díky. ). Můžeme také říct I am great (Mám se skvěle) nebo I am very well (Mám se velmi dobře).

Děkujeme slovy, zapište si: Thank you (Děkuji ti/vám)

Thanks (Díky)

A tady je k tomu písnička, kde uslyšíte výslovnost: https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs


Pokud některé úkoly nestihneš, schovej si je a doděláš příště. Co napíšeš písemně do sešitu, prosím ofotit nebo naskenovat a poslat do 30.3. na mail: 

radka.stefanakova@zstaborska.cz

Příště budeme pracovat i s učebnicí, dnes jsme pracovali bez ní, protože některé děti prý učebnici nemají u sebe.

Konzultace, kdo potřebuje ode mne pomoc: přes Bakaláře, Messenger, založila jsem Google Classroom (zájemcům mohu poslat vstup) nebo mailem nebo telefonicky. Můžeme se domluvit i na termínu video komunikace.

Na tyto stránky, na kterých teď jste, budu přidávat postupně i jednoduché vysvětlení mluvnice a další materiály, tak abyste učivo pochopili stejně jako při běžné výuce v hodině.

© 2020 Štef. Táborská 45, Praha
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky