3.A. angličtina
Datum zadání 12.6.
Online výuka Meet ve středu 17.6. v 10.00.
HELLO KIDS, blíží se konec školního roku. Chci poděkovat (tomu, kdo pracoval) za dobrou práci.
Tady je jeden opakovací odkaz, klikni na něj a trénuj: https://stefanakova.webnode.cz/mluvnice/
Zde na mém webu si také můžeš najít učivo pro svoji třídu nebo odkazy, kde AJ trénovat.
Rodiče se ptají, co některým dětem občas nejde, tady je shrnutí toho, kde nejčastěji děláme chybičky: https://stefanakova.webnode.cz/zapamatuj-si/
Do konce školního roku se mi můžeš také ozvat, pokud potřebuješ něco vysvětlit.
A co jsem dělala ve vašem věku? Užívala si prázdnin a také četla, můj oblíbený spisovatel býval Karel May, v textu českých knih byla i anglická slovíčka, která jsem si s chutí překládala. Zažila jsem v jeho knížkách spoustu dobrodružství.
Přeji hezké prázdniny! ENJOY YOUR HOLIDAYS!

Datum zadání 5.6.
Ahoj! Zdraví vás náš pejsek Míša :-). Tady dole je fotečka.
Online výuka na Meet 8.6. v 12.00. pondělí
Postupně tentokrát už jen doplňujeme cvičení, která některým žákům v PS a učeb.chybí.
Potrénujeme také online: https://www.youtube.com/watch?v=vp5fvDRr0bQ&list=PLOPmhdQa9f1upHyRMxq84hw1Q-xqhGtpP&index=38
https://www.youtube.com/watch?v=cHAc092jVq4&list=PLOPmhdQa9f1upHyRMxq84hw1Q-xqhGtpP&index=20
Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 1 žáka, který potřebuje moji pomoc).
Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.

Datum zadání 29.5.
Meet je tento týden v pondělí 1.6.ve 12.00. Po děti navštěvující školu: dobrovolně se mohou připojit na Meet v úterý 2.6.v 17.00. Těším se!
1) Připomeneme si Universal Children´s Day. Česky Den dětí.
Postupně doplňujeme cvičení, která některým žákům v PS a učeb.chybí.
2) CLASS BOOK str. 62 (dále opakujeme str. 63, tu už jsme dělali)
3) Trénujeme: https://www.youtube.com/watch?v=cHAc092jVq4&t=69s
Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 1 žáka, který potřebuje moji pomoc).
Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.
Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz
https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179
Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, v záhlaví učebny (zelené pole), kód učebny: ln76bkn
Přihlášení je možné ze školního emailu.
Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.

Datum zadání 24.5.
Online výuka na Meet pro žáky, kteří jsou doma: 25.5. 12.00. pondělí (scházíme se každý týden ve stejnou dobu a stejný den).
Žáci navštěvující od 25.5. školu se mohou dobrovolně připojit na Meet ve středu 27.5. v 16.30 nebo pracovat samostatně podle webu paní učitelky
Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz
https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179
Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn
Přihlášení na Meet je možné ze školního emailu.
1) Prac.sešit: str. 56 až 57 (děláme společně na Meetu). Dále dokončíme str. 54 a 55 co komu chybí a zkontrolujeme si spolu str. 60 cv.B.
(Řešení cvičení str. 56 a 57, řešení si přečti až po vypracování úkolu :-) ) : 1d, 2b, 3f, 4a, 5c, 6e, 7j, 8g, 9i, 10l, 11h, 12k)
2) učebnice: čteme,zpíváme,posloucháme str. 56 až 58 (co nestihneme, uděláme příští týden).
3) Cvičíme I LIKE/DON´T LIKE: podívej se na krátké video https://www.youtube.com/watch?v=W_siaVSv3Qs
A ještě písnička I LIKE ANIMALS, MÁM RÁD ZVÍŘATA: https://www.youtube.com/watch?v=yS1zl4g7HLA
Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet (mohu udělat i Meet pro 2 žáka, který potřebuje moji pomoc).
Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.
Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Datum zadání 18.5.
1) Dokončíme na Meetu (kdo nemá) cv. 54/4, 54/5 (prac. sešit), Dále pracujeme prac. sešit str. 55 a společně na Meetu str. 60 cvičení A. Komu cvičení nejde a potřebuje pomoc paní učitelky, ozve se,pomohu.
2) WORK WITH YOUR CLASS BOOK:čteme na Meetu komiksy str. 55, 59., dále posloucháme str. 56 až 58 (co nestihneme, dokončíme příští týden, budeme si dále do června doplňovat cvičení, která jste dosud nedělali).
3) Příště budeme z učebnice opakovat názvy dní a měsíců. Tady je píseň na procvičení. Jmenuje se What day is today? Jaký den je dnes? Neznámá slovíčka si zapiš do sešitu. https://www.youtube.com/watch?v=RfAMjbaHMVU
Některým nám nejdou stále číslovky, proto krátká pohádka How old are you? Kolik ti je let? (doslova Jak jsi starý?). Chlapec Tony v ní slaví narozeniny (HAPPY BIRTHDAY, zapiš si, je Šťastné narozeniny): https://www.youtube.com/watch?v=qGcoN9fwCuU
Potřebuješ pomoc?: Ozvi se přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.
Žáci, kteří nechodí, nemohou chodit na Meet, pracují samostatně podle webu paní učitelky, kontaktujte prosím paní učitelku angličtiny a domluvte se.
Termín zvládnutí učiva: 22.5..20 (kdo potřebuje více času, dá mi vědět).
Online výuka na Meet: 18.5. 12.00. pondělí (scházíme se každé pondělí ve stejnou dobu). Potřebuješ pracovat víc? Ozvi se, můžeme udělat ještě další termín Meetu.
Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu psát znovu: odkaz
https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179
Pokud by odkaz nefungoval (!), je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn
Přihlášení na Meet je možné ze školního emailu.
Chodit můžeš také do Google Classroom, je nepovinný, ale najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou.

Datum zadání 11.5.
Milé děti. Na online Meet hodině se sejdeme v pondělí jako vždy, 11.5. ve 12.00. Kdo nestíhá v pondělí, může mi napsat a udělám Meet jen pro něj nebo pro menší skupinku dětí v termínu, který si domluvíme. Odkaz si prosím ulož, v dalších týdnech jej sem nebudu muset psát znovu: odkaz https://meet.google.com/lookup/d25vnwvr3r?authuser=0&hs=179
Pokud by odkaz nefungoval, je vždy uveden v Google Classroom učebně, kód učebny: ln76bkn
1) Pracovní sešit písemně str. 54, cvičení 4. Co nezvládneš, nevadí, toto cvičení si potrénujeme i na Meetu.
Učebnice: na Meetu jsme trénovali str. 63, kdo nebyl, trénuje z učebnice, názvy dní a měsíců už známe.
2) Opakování (už jsme dělali, opakujeme): Učebnice str. 48, podíváme se na anglické názvy zvířátek. Budeme o nich ale mluvit i na Meetu, proto si je připomeneme.
Kdo pracuje samostatně bez paní učitelky, tady má písničku o těchto zvířátkách k učebnici str. 49, samozřejmě pustit si ji může každý z vás: https://www.youtube.com/watch?v=dwfuscW5jS0&t=73s
Na Meetu jsme trénovali z učebnice str. 43, otázky Do you like? Kdo nebyl, tady je pro zájemce ke str. 43 nahraný poslech: https://www.youtube.com/watch?v=cqB9QarAitE
3) Trénujeme krátce názvy zvířat, divokých zvířat (wild animals) nejen v učebnici, ale i tady ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=wI0BeLWajNE
4) Procvičíme si ještě číslovky, které byste už měli umět. Komu nepůjdou, nevadí, budeme je trénovat spolu zase i příště. Tady jsou krátká cvičení pro 3. třídu: https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/3-trida/numbers/choice/exercises.html
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/3-trida/at-school/phone/exercises.html
Tato cvičení neposílej, vyluštění je hned u cvičení.
(Opakování pro jistotu: Tady jsem pro vás připravila číslovky, zopakujte si prosím číslovky od 1 do 20. Kdo nezvládá do 20, zvládne alespoň do 10, ale viděla jsem, že většina z vás zvládá do 20. Tady jsou číslovky, když klikneš na obrázek amplionku, uslyšíš výslovnost každé číslovky (budeme je samozřejmě trénovat i na Meetu, ale ne každý z vás na Meet může chodit) : https://www.helpforenglish.cz/article/2007081701-cisla-1-99)
Termín dodání písemných úkolů: pondělí 18.5. (kdo potřebuje více času, napíše mi). POZOR! Úkoly posílej na můj email radka.stefanakova@zstaborska.cz. Každý email označ jménem, příjmením a třídou, neoznačené úkoly nečtu! Posílání písemných úkolů není povinné, ale pokud mi je naskenované nebo nafocené pošleš, budu ráda, uvidím tak, co ti jde a co nejde a můžeme spolu na učivu zapracovat. Uvidím také, že pracuješ.
Potřebuješ pomoc?: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.
Můžeš chodit i do Google Classroom (je ale nepovinný!), najdeš tam možnost procvičování, můžeš se tam i na cokoliv zeptat. Kód učebny: ln76bkn.
Žáci bez pravidelného připojení k internetu najdou uvedenou látku ke studiu v učebnici a pracují s podporou p. učitelky individuálně (na vyžádání sdělím čísla stran v učebnici).
Thank you. Have a nice day! Hezký den! Tady je náš pejsek Míša (anglicky Mike). This is our dog Mike. Mike is 5 years old. Míšovi je 5 let. Do you like dogs? Cats? Hamsters? Rabbits? Máš rád psy? Kočky? Křečky? Králíky?

Datum zadání 4.5.
Pracuj svým tempem, dělej kolik zvládneš. Společně nám angličtina půjde!
1) Opakujeme slovní zásobu: tato slovesa už známe z 1.pololetí, zábavnou formou opakujeme: https://www.youtube.com/watch?v=sQFZml5A_Jg
2) Na online Meet hodině jsem viděla, že ne každému jdou číslovky. Proto opakujeme: https://www.youtube.com/watch?v=Lu8E13_Irm8
3) Občas máme stále problémy se zájmeny já, ty......Zopakuji je proto:
I - já, you - ty, he - on, she - ona, it - ono, we - my, you - vy, they - oni. Zapiš si je. Opakujeme je na každém Meetu. Je potřeba si je zapamatovat, bez nich se anglicky mluvit nedá. Učili vás je předchozí učitelé. Nebojte, zvládneme to :-).
Stále se také občas pleteme ve slově HAVE GOT - mít.
Napíši sem tedy překlad: I HAVE GOT - já mám
YOU HAVE GOT - ty máš
HE HAS GOT - on má
SHE HAS GOT - ona má
IT HAS GOT - ono má
WE HAVE GOT - my máme
YOU HAVE GOT - vy máte
THEY HAVE GOT - oni mají
Je potřeba si to zapamatovat, ani bez toho se nedá mluvit anglicky.
Tato slova mohu i zkrátit a psát místo I HAVE GOT jen I´VE GOT. Místo YOU HAVE GOT jen YOU´VE GOT a tak dále. Procvičíme ve videu: https://www.youtube.com/watch?v=IQyYGXPwRBQ&t=162s
A ještě s písničkou: https://www.youtube.com/watch?v=DdyZuonUwS4
4) Chit Chat učebnice str. 58 poslech: https://www.youtube.com/watch?v=-02wr9V72bY
Chit Chat učebnice str. 49 poslech:
https://www.youtube.com/watch?v=dwfuscW5jS0
Trénujeme otázku Do you like? Máš rád? Chit Chat učebnice str. 43 poslech nahoře https://www.youtube.com/watch?v=GQlGsfoonaU
S Chit Chat pracovním sešitem budeme pracovat příští týden (nadšenci mohou už tento týden). Není nutné mít všechna cvičení v sešitě a učebnici hotová, děláme jen některá, cvičíme místo nich totožné učivo i z internetu. Písemná cvičení k poslání tento týden nejsou.
Potřebuješ pomoc?: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.
Termín dodání úkolů a zvládnutí učiva: 11.5..20 (kdo potřebuje více času, kontaktuje mě).
Online výuka na Meet: termín jako vždy pondělí 4.5. ve 12.00. (setkání na Meetu je dobrovolné).odkaz https://meet.google.com/xce-hyfn-pef?authuser=0
Odkaz už sem znovu dávat nebudu, prosím, ulož si jej! Děkuji.

Datum zadání 27.4.
Pracuj svým tempem, dělej kolik zvládneš. Společně nám angličtina půjde!
1) Opakujeme číslovky: https://www.youtube.com/watch?v=Lu8E13_Irm8
Části domu (Parts of the House): https://www.youtube.com/watch?v=R9intHqlzhc
Ve škole se učíme používat otázky Do you like...? Máš rád? a odpovídat na ně I like.....Mám rád. I don´t like....Nemám rád. Tady si otázky a odpovědi rychle procvičíme: https://www.youtube.com/watch?v=aT9tORbbvsI
Tady si věty procvičíme v příběhu z obchodu, story from a shop: https://www.youtube.com/watch?v=aT9tORbbvsI
Budeme ve videupoužívat slovíčka: biscuts - sušenky, onions - cibule, potatoes - brambory, carrots - mrkve, tomatoes - rajčata, beans - fazole. Slovíčka si i tento týden (ta, která neznáš) zapiš do sešitu, to platí pro všechna cvičení.
2) Trénujeme počítání: How many? Kolik? How many are there? Kolik jich je tam? https://www.youtube.com/watch?v=WF-yPPHfPPk
How old are you? Jak jsi starý (kolik ti je let)? Slovíčka: happy birthday - šťastné narozeniny, cake - dort, sorry - promiň https://www.youtube.com/watch?v=WF-yPPHfPPk
V Chit Chatu jsme probírali jména zvířat v zoo. Budeš rozumět? this znamená tento, tato. https://www.youtube.com/watch?v=gXKJ2geth74
Některým z nás stále nejdou jména členů rodiny a jednoduché věty He is...On je...She is....... Ona je.....Trénujeme: https://www.youtube.com/watch?v=JfMIYPdKauU
3) Procvičujeme. Vypsala jsem tady dole slovíčka a věty, která už znáš, kdo si některé nepamatuje, zapíše si ho do sešitu. Slovíčka a věty jsou použité tady ve videu (pracujeme jen do minuty: 2.18) : https://www.youtube.com/watch?v=wj0BH91FnBQ
I like.....Mám rád....
with.....s....
let´s go......pojďme
pour - nalít
glasses - sklenice
into the glasses - do sklenic
kite - drak
purple - fialový, pink - růžový
flying kites - pouštění draků, létající draci
fly - létat
in the sky - na obloze (doslova v obloze)
high - vysoko, vysoký
kitchen - kuchyně
enjoy - těšit se z něčeho, mít z něčeho radost
play - hrát si, hrát
3) Pracovní sešit cvičení písemně (vyplní jen kdo cvičení ještě nemá, s předchozími učiteli děti dělaly cvičení "napřeskáčku", některá mají, jiná ne): str. 53/3 (vazby There are....jsme trénovali). Pro připomenutí: How many znamená kolik, There are four apples on the table....Na stole jsou čtyři jablka......There is one apple on the table....Na stole je jedno jablko....). Vysvětlení: https://www.helpforenglish.cz/article/2008050102-vazba-there-is-are
Google Classroom je nepovinný, ale doporučuji účastnit se, najdeš tam další cvičení, můžeš se tam ptát, procvičovat, poradit se s paní učitelkou: ln76bkn
Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes individuální Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.
Žáci bez pravidelného připojení k internetu najdou uvedenou látku ke studiu v učebnici a pracují s podporou p. učitelky individuálně (na vyžádání sdělím čísla stran v učebnici).
Termín dodání úkol: pondělí 4.5..POZOR! Úkoly posílej na můj email radka.stefanakova@zstaborska.cz. Každý email označ jménem, příjmením a třídou, neoznačené úkoly nečtu!
Online výuka na Meet: Meet se koná v pondělí 4.5. ve 12.00, odkaz https://meet.google.com/gxb-nhpo-dkd?authuser=0&hs=179
Meet je nepovinný
(odkaz na Meet je i v Google Clasroom).

Datum zadání 20.4.
Ahoj, pracuj jen podle svých možností. Nespěchej. Pokud něco nezvládáš, napiš mi nebo zavolej.
1) Poslouchej: Zvířata (Animals) :
https://www.youtube.com/watch?v=gPHqNT56U2s
2) Prac.sešit 51/8 písemně. Tady jsem napsala cvičení i já, ať nepracuješ jen ty. Psala jsem o žirafě. Rozumíš těmto větám? Přelož je do češtiny.: I´m a giraffe. I´m very tall and big. I live in Africa. I have long legs and neck. Jsem žirafa. Jsem velmi vysoká a velká. Žiji v Africe. Mám dlouhé nohy a krk.
Neznámá slovíčka si zapiš: giraffe - žirafa, tall - vysoká, big-velká, I live - já žiji, in - v, in Africa - v Africe, I have - já mám, long - dlouhé, legs - nohy, neck - krk.
Namaluj do cvičení 51/8 své oblíbené zvíře a napiš mi něco o něm jako já jsem psala o žirafě. Pokud to nezvládneš, namaluj žirafu a opiš do sešitu to, co jsem tu o žirafě napsala já.
3) Song (písnička): Písnička se jmenuje WHAT DO YOU SEE? CO VIDÍŠ? a zpívá se v ní o zvířátkách. Neznámá slova z písničky si zapiš. U písničky jsou titulky, takže je uvidíš v písničce napsaná. Zazpívej si a zatancuj!
Zapiš si do sešitu větu I SEE (vyslovuj aj sí)- Já vidím. V písničce se zpívá I see - Já vidím
https://www.youtube.com/watch?v=p5qwOxlvyhk
4) Učíme se A/AN: https://www.youtube.com/watch?v=cHAc092jVq4
POZOR! Poslechová cvičení k učebnicím: k učebnicím Chit Chat je najdeš na uloz.to
Kvůli vlastnickým právům je nemůžeme ze školy rozesílat domů hromadně žákům a rodičům, proto upozorňuji, kde je možné je na internetu najít.
(Písemné úkoly prosím pošlete na email nebo Google Classroom. Úkol označ prosím vždy: celé jméno a třída. Žáci bez stabilního internet.připojení pracují s podporou p. učitelky podle domluvy. Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů. Pozor! Google Classroom slouží jen na konzultace, otázky, problémy, popovídání si. Vstup do Google Classroom je tedy nepovinný. Učivo je každé pondělí nadále na těchto webovkách. Kód Google Classroom:ln76bkn
Žáci bez pravidelného připojení k internetu najdou uvedenou látku ke studiu v učebnici a pracují s podporou p. učitelky individuálně (na vyžádání sdělím čísla stran v učebnici).
Sraz Meet: pondělí 27.4.ve 12.00, odkaz: https://meet.google.com/uib-toxi-xkd?authuser=0
Odkaz bude stále stejný, nebude se měnit. Účast na Meetu je dobrovolná. Pokud by odkaz zmizel (stává se to), podívej se do Google Classroom učebny, kde je v záhlaví (u názvu učebny) vždy aktuálně funkční odkaz.
Děkuji. See you at school again! Na viděnou znovu ve škole.

Datum zadání 13.4.
1) Chit Chat prac.sešit písemně 45/7, 48/1, Class Book str. 54 ústně ( Přiřazuj jednotlivá vyprávění dětí ke správné fotografii. Který pokojíček je Sama? Který Jean a který Kevina? Slovní zásoba: lots of - spousta, big - velký, poster - plakát, room - pokoj, pens - pera, pencils - tužky, toy - hračka, desk - stůl, CD player - CD přehrávač. Neznámá slovíčka zapiš do sešitu. Můžeš si při práci na cvičení pomoci i slovníčkem na konci pracovního sešitu). Kdo cvičení má, již jej nedělá (před mým nástupem suplovali další učitelé, děti pracovaly ve skupinách a tempo práce skupin se lišilo).
2) Poslechová cvičení k Chit Chat: byla jsem informována, že s ohledem na copyright je nemůžeme rozesílat. Chci ale upozornit, že prý jsou ke stažení na Ulož.to. Totožné učivo s poslechovými cvičeními dávám ale zde v učivu z volně přístupných internetových zdrojů.
(kdo má poslech.cvičení, může zkusit v Class Book str. 58 (poslech č.78), str.50 (poslech č.71), str. 43 nahoře (poslech 60). Kdo nemá poslech.cvičení, alespoň si je postupně v tomto a v příštím týdnu přečte, vrátíme se k nim v příštích hodinách, namluvím a nahraji je pro děti a pošlu do emailu, přesto si je zatím můžete zkusit číst).
3) Weather (Počasí): krátké procvičení slovní zásoby How ´s the Weather (Jaké je počasí? - počasí jsme cvičili i minule):
https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10
Během cvičení vyslovuj slova spolu s mluvčím nahlas. Neznámá slovíčka si zapiš do sešitu.
4) Pokud si nebudeš kdykoliv v domácím učivu a domácích úkolech jistý výslovností některého slovíčka, najdeš ji například tady v online slovníku, stačí slovíčko napsat,kliknout na znak amplionku a hned uslyšíš výslovnost: https://slovnik.seznam.cz/
5) SPOKEN ENGLISH: krátké výukové relaxační video s porozuměním:
Toys (Hračky): https://www.youtube.com/watch?v=RjRbX4UTOG8&list=PLlvSQRBWBiRU6K9rPcE9hh0-FssLeYrbb&index=22
Sloveso To be (Být): https://www.youtube.com/watch?v=Cz8KJqeOK1w&list=PLDAwfKHAhmiDysO53qOGjQH3goZ8dQ25D&index=1
6) Class Book Chit Chat: str. 64 názvy dní a měsíců (Days, Months) prohlédni si.
Cvičíme výslovnost v písni: https://www.youtube.com/watch?v=-d3jkbP1xc8
https://www.youtube.com/watch?v=eqNvWmHNB0I
Tyto názvy budeme v dalších hodinách ještě znovu cvičit.
Monday pondělí
Tuesday úterý
Wednesday středa
Thursday čtvrtek
Friday pátek
Saturday sobota
Sunday neděle
January - leden
February - únor
March - březen
April - duben
May - květen
June - červen
July - červenec
August - srpen
September - září
October - říjen
November - listopad
December - prosinec
Písemné úkoly prosím pošlete na email. Žáci bez stabilního internet.připojení pracují s podporou p. učitelky dle individuál. domluvy. Konzultace: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, Google Classroom, nebo mailem či telefonicky nebo přes Meet. Dostupná jsem každý den včetně víkendů.
Aktualita: Od počátku uzavření škol používám Google Classroom, zřídila jsem ho tehdy přes svůj soukromý účet. Vedení školy doporučilo ale používat Google Classroom ze školního účtu, zřídila jsem tedy nové Classrooms. Posílám jejich kódy.Pozor! Google Classroom slouží jen na konzultace, otázky, problémy, popovídání si. Vstup do Google Classroom je tedy nepovinný.Učivo včetně výkladu učiva je každé pondělí nadále pouze na těchto webovkách. Kódy:Angl.jazyk:ln76bkn
Děkuji, příjemný den. See you at school again! Na viděnou znovu ve škole.

Datum zadání 6.4.
Dobrý den, tentokrát si nejdříve dodělejte ty předchozí úkoly a učivo, které jste nestihli. Stačí sjet na starší úkoly na této stránce dolů, vždy jsou označené datem zadání.
Dále:1) Online cvičení: Procvičujeme:
Cvičíme slovíčka: https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U
Provičuj jich tolik, kolik zvládneš, ať se nepřetížíš.
2) Cvičíme dál věty o počasí:
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops
Věty a slova procvičuj nahlas. How is the weather today? Odpověz mi (answer), jaké je dnes u vás počasí :-). Můžeš mi ho do sešitu i namalovat. Prší? Je déšť (rain)? Nebo svítí slunce (sunshine)?
3) Blíží se Velikonoce. Naučíme se slovíčka: Easter - Velikonoce, egg - vajíčko, spring - jaro, Happy Easter - šťastné Velikonoce. Tato slovíčka si zapiš do sešitu. A poslechneme si veselou písničku s obrázky, zatancuj si u ní, protáhni se, uslyšíš tam také výslovnost těchto slovíček a jejich spojování do vět:
https://www.youtube.com/watch?v=Mfz3gSyoOWE
4) Relaxujeme u krátké pohádky o Hurvínkovi a pečeme s ním anglický dort, trénujeme s ním výslovnost a porozumění:
https://www.youtube.com/watch?v=fzOSUcoQDk8
Z těchto úkolů mi tentokrát nemusíte nic písemně posílat jako posíláte jindy, dnes jsou pouze procvičovací.
3) Kdo nemá možnost pracovat online, udělá místo toho 1 libovolnou stránku, kterou ještě nedělal, z prac. sešitu a 1 z učebnice a pošle mi ji (pokud má možnost) naskenovanou nebo ofocenou na email. Protože děti pracovaly po skupinách, každé skončilo na jiné stránce u jiného cvičení.
Dodání úkolů: radka.stefanakova@zstaborska.cz
Na vypracování je vždy týden, kdo potřebuje více času, kontaktuje mě.
Tip pro nadšence, dobrovolníky: Doporučuji také své osobní stránky pro volný čas, kde můžeš pracovat na angličtině a češtině s naším pejskem Míšou:
https://ucimesesmisou.webnode.cz/o-nas/
https://ucimesesmisou.webnode.cz/dalsi-uceni-s-misou/
(vyber si na nadšeneckých webovkách jen ta cvičení, která zvládneš).
Budu ráda, když mi pošleš fotografii nebo video, kde uvidím, jak se učíš doma :-). Fotografii, video nebo obrázek budu sdílet i s dalšími učiteli, udělám z toho fotogalerii. Děkuji. (- je to samozřejmě nepovinné, dobrovolné, děkuji)
Konzultace, kdo potřebuje ode mne pomoc: přes Bakaláře (Žákovskou knížku), Messenger, založila jsem Google Classroom (zájemcům mohu poslat vstup) nebo mailem nebo telefonicky nebo přes Meet.
Tip: někdo používá na učení aplikaci Duolingo pro chytré telefony (osobně z ní neučím, ale někomu vyhovuje).
Děkuji, příjemný den. See you at school again! Na viděnou znovu ve škole.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Datum zadání 30.3.
Dobrý den, dnes jsem vám kromě jiného namluvila i nějaké své povídání. Výklad jsem nahrála a uložila ve formátu MP3. K přehrání použijte např. program Windows Media Player. Kdo nemá možnost výklad si přehrát (a to platí i pro další výklady v MP3, které sem nahrávám), nedá se nic dělat, cvičení v tomto učivu udělá i bez výkladu. Připomínám ještě, že ve 3. třídě podle metodiky ještě podrobněji systematicky necvičíme gramatiku, je to teprve úvod do anglického jazyka. Informace pro rodiče: poslechová cvičení k učebnici/sešitu nemůžeme prý posílat žákům kvůli copyrightu. Nemějte ale obavy, dávám sem do učiva stejné učivo, jen z jiných zdrojů. Děkuji za pochopení.
1) Chit Chat pracovní sešit, děláme str. 43/4, str. 43/2 a 55/7. Děti, které cvičení mají, si jej udělají pro zopakování znovu na papír. Cvičení prosím nafotit nebo naskenovat a poslat. Zde je nahraný výklad s vysvětlením: https://chirb.it/AJ95IF
Zde slovní zásoba: room - pokoj
bed - postel
chair - židle
table - stůl
Tv - televize
picture - obraz
poster - plakát
doll - panenka
radio - rádio
PC (computer) - počítač
keyboard - klávesy
ball - míč
box - skříňka, krabice, bedna, truhla
curtain - závěs na okně
bookcase - knihovnička
lamp - lampa
chandelier - lustr
carpet - koberec
Výslovnost jakýchkoliv neznámých slov (kdybyste si v některém úkolu nevěděli rady) je např. zde, stačí kliknout na symbol amplionku a ozve se výslovnost:
https://slovnik.seznam.cz/preklad/anglicky
2) Rozšiřujeme slovní zásobu: znáš těchto 10 slovíček v tomto videu? Zapamatuj si je, poslouchej výslovnost: https://www.youtube.com/watch?v=gGot_1uDq4Q
3) Pojďme chvilku překládat do angličtiny! Zapamatuj si, že věty začínají There are......nebo There is......(There is používáme, když mluvíme jen o jedné věci, člověku nebo zvířátku, There are používáme, když mluvíme o několika)
Jak říct: Na stole jsou čtyři jablka.
Odpověď: There are four apples on the table.
Jak říct: V mém pokoji jsou tři knihy.
There are three books in my room.
Jak říct: V krabici jsou dva míče.
There are two balls in the box.
Jak říct: Na stole je jedna tužka.
There is one pencil on the table.
Jak říct: V krabici je jedna panenka..
There is one doll in the box.
Procvičujeme i s výslovností tady na krásném videu, které namluvila moc šikovná malá holčička ve vašem věku: https://www.youtube.com/watch?v=ZjhOgnROluo
4) A pustíme se do předložek! Co znamenají tato slova česky? Zapiš si tato tři slova a jejich překlad do sešitu.
On - na (on the table - na stole)
In - v (in the box - v krabici)
At - v (at school - ve škole)
Předložka In a At: obě znamenají česky V, je to s nimi složitější, přesně si to s nimi vysvětlíme, až budeme trošku větší. Zatím si můžeme některá jejich použití v některých výrazech zapamatovat:
at work (v práci)
at the bus stop (na zastávce)
at the railway station (na železniční stanici)
at the concert (na koncertě)
at the wedding (na svatbě)
at a party (na večírku)
at the match (na zápase, sportovním)
at university (na univerzitě)
at the airport (na letišti)
on the bus (v autobuse)
on the train (ve vlaku)
on the plane (v letadle)
on the subway (v metru)
on the bike, on the horse (na kole, na koni)
Pojďme si předložky trénovat ve veselém videu, které se jmenuje Where is....? Kde je? Dívejte se které zvířátko je kde a poslouchejte i výslovnost :
https://www.youtube.com/watch?v=8F0NYBBKczM
Pokud některá cvičení nestihneš, nestresuj se a nech si je na příště, dala jsem dnes učiva trochu víc než minule.
Vypracované cvičení vždy ofoťte nebo naskenujte a pošlete mi na email. Úkoly posílejte vždy do příštího pondělí na email: radka.stefanakova@zstaborska.cz. Děkuji.
POZOR!
!!!!!! Budu ráda, když mi pošleš fotografii, video nebo namalovaný obrázek, kde uvidím, jak se učíš doma :-). Fotografii, video nebo obrázek budu sdílet i s dalšími učiteli, udělám z toho fotogalerii. Děkuji. (právní upozornění: rodiče tímto souhlasí se zveřejněním obrázku nebo videa např. na webu třídy nebo školy :-) Je to samozřejmě nepovinné, jen dobrovolné, děkuji)
A tady moc zdravím já. Medvídka jsem dostala od žáka, kterého jsem učila, studuje teď na univerzitě v Londýně.

Datum zadání 23. 3.
1) Cvičíme učivo pro 3.třídu na www.umimeanglicky.cz: Zvířata, Obecná slovesa, Barvy, Čísla, čas, měsíce. U každého slovíčka je poslech slovíčka, překlad, a provičení jakožto pexeso.



2) Chit Chat pracovní sešit modrý: 38/8, přečti a vybarvi
slovíčka si přečti nahlas: green - zelený
skirt - sukně
yellow - žlutý
t-shirt - triko
black - černý
brown - hnědý
orrange - oranžový
purple - fialový
pink - růžový
red - červený
jumper - halena, bunda, lehký svetřík
hat, coat, jacket - čepice, kabát, sako
3) Chit Chat Class Book (učebnice): 52/1 horní cvičení najdi na obrázku kde je to které slovo na fotografii: ball míč, aeroplane letadlo, radio rádio, poster plakát, guitar kytara, umbrella deštník, doll panenka, keyboard klávesnice, klávesy. Zapamatuj si co které slovíčko znamená.
Str. 46 spodní cvičení. 1. What do you like for breakfest? Co máš rád k snídani? Vyber a,b,c a zapiš.
2.And what do you like for lunch? A co máš rád k obědu? Vyber a,b,c, zapiš.
3. Do you like clothes, máš rád oblečení? Vyber jaké, a,b.c a zapiš.
4. Have you got blue jeans? Máš modré džíny? Zapiš kde jsou modré džíny, na kterém obrázku: a, b, c.
5) Poslech: opakujeme si písničku o abecedě na Youtube (ABC Song)
https://www.youtube.com/watch?v=yseWMJS8IHw
6) Zopakujeme si tvary slovesa mít (mám/nemám). Už jsme probírali v učebnici, takže si to zopakujeme:
I have got a skirt. Mám sukni.
I have not got a skirt. Nemám sukni.
I have got a car. Mám auto.
I have not got a car. Nemám auto.
(v angličtině se používá také tento stažený, zkrácený tvar: I´ve got (mám), I haven´t got (nemám). Ve spisovné a psané angličtině se obvykle používá I have got, I have not got. V např. mluvené angličtině, když zapisuješ to, co jsi si s někým povídal, se používá stažený tvar I´ve got, I haven ´t got. Dříve, když jsem jezdila do Velké Británie, a napsala jsem stažený tvar, si o mně mohli myslet Angličané, že jsem nezdvořilá, napsat celý tvar I have got, I have not got byla nutnost a zdvořilost, dnes se stažený tvar používá už častěji a není považován za nezdvořilý).
Na HAVE GOT je procvičovací video na Youtube, pusť si ho na procvičení:
https://www.youtube.com/watch?v=ibTiIaI6KsE
7) Dobrovolný úkol: namaluj do sešitu: holky: your favourite doll, kluci: your favourite car (tvou oblíbenou panenku, tvé oblíbené auto)
Jestliže už jsi některá cvičení dělal, nevadí, udělej si je a zapiš je pro zopakování znovu. Pokud některé úkoly nestihneš, schovej si je a doděláš příště. Písemné úkoly v sešitě prosím ofotit nebo naskenovat a poslat do 30.3. na mail:
radka.stefanakova@zstaborska.cz
Konzultace,
kdo potřebuje ode mne pomoc: přes Bakaláře, Messenger, založila jsem
Google Classroom (zájemcům mohu poslat vstup) nebo mailem nebo
telefonicky. Můžeme se domluvit i na termínu video komunikace.
Na tyto stránky, na kterých teď jste, budu přidávat postupně i jednoduché vysvětlení mluvnice a další materiály, tak abyste učivo pochopili stejně jako při běžné výuce v hodině.